کد خبر : 17861
دیدگاه‌ها برای کارفرمایان ۱۸۶ میلیارد ریال به تامین اجتماعی سبزوار بدهکارند بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 دی 1397 - 13:11
-

کارفرمایان ۱۸۶ میلیارد ریال به تامین اجتماعی سبزوار بدهکارند

ایرنا سرپرست تامین اجتماعی سبزوار گفت: کارفرمایان فعال در این شهرستان ۱۸۶ میلیارد ریال بابت پرداخت حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی بدهی دارند. حمیدرضا امینیان افزود: این مقدار بدهی مربوط به سه کارگاه بزرگ است که با استفاده از طرح بخشودگی مقداری از آن بخشیده شده و بقیه بدهی نیز برای پرداخت تقسیط شده

ایرنا

سرپرست تامین اجتماعی سبزوار گفت: کارفرمایان فعال در این شهرستان ۱۸۶ میلیارد ریال بابت پرداخت حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی بدهی دارند.

حمیدرضا امینیان افزود: این مقدار بدهی مربوط به سه کارگاه بزرگ است که با استفاده از طرح بخشودگی مقداری از آن بخشیده شده و بقیه بدهی نیز برای پرداخت تقسیط شده است.
وی ادامه داد: پرداخت نشدن به موقع حق بیمه از سوی برخی کارفرمایان به مفهوم پیشی گرفتن مصارف بر منابع سازمان تامین اجتماعی است که سبب مشکلاتی در خدمات رسانی مطلوب به بیمه شدگان می شود.
سرپرست تامین اجتماعی سبزوار در ادامه همچنین گفت: ۶۷۹ نفر از شهروندان در این شهرستان مستمری بیمه بیکاری دریافت می کنند. این تعداد پارسال ۶۸۰ نفر بودند. رونق کارگاهها و رفع مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی از عوامل کاهش پرداخت بیمه بیکاری است. 
وی افزود: بیمه بیکاری به افرادی پرداخت می شود که پس از شکایت به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با معرفی آن اداره به تامین اجتماعی مراجعه کنند و حداقل یک سال سابقه کار در آخرین کارگاهی که شاغل بوده اند داشته باشند. 
امینیان گفت: مستمری بیمه بیکاری به بیمه شده ای تعلق می گیرد که هیچ اراده ای در بیکاری نداشته و در صورتی که سابقه کارش کمتر از ۲۴ ماه باشد. برای افراد مجرد شش و افراد متاهل ۱۲ ماه حق بیمه بیکاری پرداخت می شود. 
۱۵ هزار و ۱۰۴ کارگاه فعال زیر پوشش بیمه تامن اجتماعی سبزوار و ۱۳۹ هزار و ۵۸۱ نفر در این شهرستان بیمه تامین اجتماعی هستند. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.