کد خبر : 21532
دیدگاه‌ها برای کاروانسرای تاریخی مهر داورزن به بخش خصوصی واگذار شد بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مرداد 1398 - 11:41
-

کاروانسرای تاریخی مهر داورزن به بخش خصوصی واگذار شد

ایرنا کاروانسرای تاریخی مهر شهرستان داورزن از طریق صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور به بخش خصوصی واگذار شد. رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری داورزن  گفت: کاروانسرای مهر با هزینه مرمت ۳۰ میلیارد ریال، مدت طراحی و مرمت ۲۴ ماه، مدت قرارداد ۲۱ سال و هزینه پایش

ایرنا

کاروانسرای تاریخی مهر شهرستان داورزن از طریق صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور به بخش خصوصی واگذار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری داورزن  گفت: کاروانسرای مهر با هزینه مرمت ۳۰ میلیارد ریال، مدت طراحی و مرمت ۲۴ ماه، مدت قرارداد ۲۱ سال و هزینه پایش و نگهداری از بنا به مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال از طریق مزایده به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد.

محمد عبدالله زاده ثانی افزود: کاروانسرای تاریخی روستای مهر در مسیر جاده ابریشم  و جاده سبزوار –  شاهرود یکی از زیباترین کاروانسراهای بین‌راهی است که با ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی زمینه احیا، مرمت و جذب بیشتر گردشگران در آن فراهم می‌شود.

وی اظهار داشت: قدمت کاروانسرای مهر مربوط به دوران قاجاریه است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و مصالح آن آجر، ملات گل و گچ و تزئینات آن به‌صورت آجری نیم‌دایره است. طاق‌ها و قوس‌های آن نیز جناقی و هلالی است و دارای هشتی، حیاط مرکزی، اسطبل‌های شرقی و غربی و یک محل شاه‌نشین است.

آسیاب‌های آبی و بادی، کاروانسراهای تاریخی بین‌راهی، مساجد قدیمی، یخدان‌ها، آتشکده آذربرزین مهر، روستاهای قدیمی مزینان و باشتین، مناطق ییلاقی و آبشارهای منطقه بفره ازجمله آثار تاریخی و طبیعی داورزن است.

شهرستان داورزن ۱۵۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی دارد که ۶۸ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.