کد خبر : 30775
دیدگاه‌ها برای کارِ خوبِ شورا و شهرداری بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 اسفند 1400 - 20:29
-

کارِ خوبِ شورا و شهرداری

مهدی مقصودی خبر شفاف‌سازی حقوق کارکنان شهرداری، یکی از خبرهای جذاب و پربیننده‌ای بود که توانست در روزهای گذشته، سبزوار را به‌صورت مثبت، تیتر یکِ رسانه‌های کشور کند! هرچند که با دیدگاه‌های سیاسیِ جریان غالب در شورا هیچ‌گونه اشتراک نظری ندارم ولی نمی‌توانم خرسندی خود و نیز مهم بودنِ این تصمیم اساسی را نادیده بگیرم.

مهدی مقصودی

خبر شفاف‌سازی حقوق کارکنان شهرداری، یکی از خبرهای جذاب و پربیننده‌ای بود که توانست در روزهای گذشته، سبزوار را به‌صورت مثبت، تیتر یکِ رسانه‌های کشور کند! هرچند که با دیدگاه‌های سیاسیِ جریان غالب در شورا هیچ‌گونه اشتراک نظری ندارم ولی نمی‌توانم خرسندی خود و نیز مهم بودنِ این تصمیم اساسی را نادیده بگیرم.

ضمن تشکر از اعضای شورا و شهردار سبزوار بابت این تصمیمِ مهم و با آرزوی عملی شدن این کار به نکاتی چند در این باره می‌پردازم:

اول: در شورای پنجم که موضوع شفاف‌سازی حقوق را مطرح کردم، شهردار وقت مدعی بود که: «میزان حقوق کارکنان شهرداری، موضوعی محرمانه است و انتشار فیش کاری است خلاف قانون!» هرچند تلاش بسیاری کردم تا مُهمل بودن صحبت‌های او را نشان دهم متأسفانه به دلیل سکوت اکثریت اعضای شورا و همراهی بسیاری از مسئولین شهری با او، نتیجه‌ٔ لازم تحقق نیافت! ولی اکنون که موضوع شفاف‌سازی حقوق و دستمزد به یک‌قدمیِ عملی شدن آن رسیده است مشخص می‌شود که شهردار سابق چقدر در گفته‌های خود صداقت داشته است!

دوم: شفاف‌سازی باعث خواهد شد تا به‌صورت عینی محل کار افراد اعلام شود؛ درنتیجه مشخص خواهد شد که چه افرادی در محل‌هایی غیر از شهرداری کار می‌کنند ولی از شهرداری حقوق می‌گیرند!

سوم: شفاف‌سازی باعث خواهد شد تا مشخص شود در سازمان‌های تابعه شهرداری، چه افرادی حقوق می‌گیرند ولی در شهرداری حضور ندارند؟!

چهارم: شفاف‌سازی باعث خواهد شد، نیروهای شهرداری آگاه شوند، در شهرداری مدیرانی هستند که فقط عیدی و سنوات‌شان برابری می‌کند با حقوق دوازده ماه آن‌ها!

پنجم: شفاف‌سازی بر همگان آشکار خواهد کرد که در نتیجۀ سوءاستفادۀ افرادی فرصت‌طلب در شهرداری، برخی از افراد برخلاف سیاست‌های اعلام شده توسط نظام، پنج تا شش برابر کارگران و کارمندان زیرمجموعه همان اداره حقوق می‌گیرند!

ششم: شفاف‌سازی باعث خواهد شد مدیری که در شهرداری بیش از بیست میلیون تومان حقوق می‌گیرد ـ بدون اینکه کار مفیدی انجام دهد ـ به خود اجازه ندهد که به کارگر و کارمند ضعیف شهرداری، به بهانه‌های واهی و بیهوده، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نماید!

هفتم: شفاف سازی مشخص می‌کند، شهرداری که جهادی نامیده می‌شد به بهانه نداشتن منابع از اجرای مصوبه شورای شهر مبنی بر پرداخت ماهیانه مبلغ دویست هزارتومان در سال ۱۳۹۹ و ۳۵۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ شانه خالی کرده و در همان زمان برای خود و شرکا مبالغی در حدود چهار ملیون تومان رفاهی و ۱۷۵ ساعت اضافه کاری برداشت کرده است در صورتی که به استناد همان نامه‌ها که این برداشتهای تبعیض آمیز انجام می‌شده اول باید به کارکنان پرداخت می‌شده وبعد در صورت وجود اعتبار به خودشان!

نکته آخر: اجرای شفاف‌سازی در مجموعهٔ شورا و شهرداری کاری است بسیار سخت و طاقت‌فرسا! امیدوارم مجریان این تصمیم مهم در مقابل سنگ‌اندازی‌های عده‌ای منفعت‌طلب،کوتاه نیامده و با جلوگیری از حیف‌ومیل بیت‌المال نه‌تنها جلوی پرداخت حقوق‌های نامتعارف را بگیرند بلکه مبالغ نابه‌حق پرداخت شده در سال‌های اخیر را به بیت‌المال برگردانند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.