کد خبر : 15178
دیدگاه‌ها برای کالاهای احتکاری در اختیار مردم قرار می گیرند بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 مرداد 1397 - 17:46
-

کالاهای احتکاری در اختیار مردم قرار می گیرند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: عزم جدی برای برخورد با احتکارکنندگان وجود دارد و این کالاها پس از کشف، با قیمت عادلانه در اختیار مردم قرار می گیرند. غلامعلی صادقی روز چهارشنبه در دومین همایش شورای حفظ حقوق بیت المال سبزوار افزود: برای مقابله با احتکار کالا کارگروهی با حضور دادستانی، نیروی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: عزم جدی برای برخورد با احتکارکنندگان وجود دارد و این کالاها پس از کشف، با قیمت عادلانه در اختیار مردم قرار می گیرند.

غلامعلی صادقی روز چهارشنبه در دومین همایش شورای حفظ حقوق بیت المال سبزوار افزود: برای مقابله با احتکار کالا کارگروهی با حضور دادستانی، نیروی انتظامی، اداره اطلاعات، اصناف و سازمان صنعت، معدن تجارت در شهرستانها تشکیل تا قیمت کالای احتکاری مشخص و برای توزیع در فروشگاههای تعاونی و سطح شهر آماده شود.
وی همچنین به برخی مشکلات اقتصادی و عملیات روانی دشمن اشاره و بیان کرد: امروز باید همگان دولت را یاری دهند و وحدت داشته باشند و طرح موضوعاتی از جمله استعفای رئیس جمهوری سخن بی خردانه است.

* رفع تصرف زمینهای ملی
فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: از بهمن ۱۳۹۴ با تشکیل این نهاد تاکنون ۶۷۰ هکتار زمین ملی و دولتی در سطح این استان به ارزش ۱۶هزار میلیارد ریال رفع تصرف شده است.
سرهنگ میرابی مقدم افزود: نیمی از این مساحت با حمایت دادستان خراسان رضوی رفع تصرف شد. بیشترین زمینهای دولتی رفع تصرف شده در محدوده شهرستانهای طرقبه شاندیز، جغتای، نیشابور، گناباد و سبزوار بوده است.
وی ادامه داد: بر اساس قانون هرگونه ساخت و ساز، دخل و تصرف، تعرض و تجاوز به زمینهای ملی جرم است و ماموران یگان حفاظت می توانند ضمن ممانعت، فرد متخلف را دستگیر کرده و به مرجع قضایی تحویل دهند.
رئیس اداره راه و شهرسازی سبزوار هم گفت: از ابتدای امسال ۳۰ پرونده تخلف و تصرف زمینهای ملی در حریم این شهرستان تشکیل و برای صدور رای و اجرا به دادگستری ارسال شده است.
علی‌اصغر استیری افزود: ۱۲ فقره از این پرونده ها نیز در مرحله صدور رای قرار دارند. بیشتر پرونده های مورد نظر مربوط به سودجویانی است که در مناطق ییلاقی ارتفاعات سبزوار اقدام به ساخت و ساز خانه های ویلایی کرده اند.
وی ادامه داد: پارسال با همکاری مأموران یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن ۵۹ هکتار زمین ملی به ارزش ۷۰ میلیارد ریال در شهرستان های سبزوار و جغتای رفع تصرف شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.