کد خبر : 18437
دیدگاه‌ها برای کانون بیماری تب برفکی در سبزوار مهار شد بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 دی 1397 - 11:01
-

کانون بیماری تب برفکی در سبزوار مهار شد

ایرنا رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: کانون بیماری دامی تب برفکی که هفته پیش در میدان دام این شهرستان مورد شناسایی قرار گرفت با اقدامات به موقع مهار و از شیوع بیماری جلوگیری شد. ولی الله جغتایی افزود: با توجه به مشاهده یک مورد بیماری تب برفکی در میدان دام سبزوار بلافاصله دامپزشکان با حضور

ایرنا
رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: کانون بیماری دامی تب برفکی که هفته پیش در میدان دام این شهرستان مورد شناسایی قرار گرفت با اقدامات به موقع مهار و از شیوع بیماری جلوگیری شد.

ولی الله جغتایی افزود: با توجه به مشاهده یک مورد بیماری تب برفکی در میدان دام سبزوار بلافاصله دامپزشکان با حضور در محل و انجام اقدامات تخصصی مانع شیوع این بیماری شدند. 
با این حال وی نسبت به احتمال شیوع مجدد این بیماری دامی هشدار و ادامه داد: بر این اساس دامداران می بایست بطور جد از خرید دامهای بدون گواهی بهداشتی خودداری و همچنین از رفت و آمد افرادی که با میدانهای خرید و فروش دام، کشتارگاهها و سایر دامداریها در ارتباط هستند به داخل گله یا دامداری جلوگیری کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: همچنین دامداران در محل ورود و خروج دامداری ‘حوضچه ضدعفونی’ ایجاد و از محلول ضدعفونی مناسب استفاده کنند و در صورت مشاهده علائم بیماری شامل ریزش بزاق، زخمهای دهانی، لنگش، قطع ناگهانی و کاهش تولید شیردیه دام موضوع را فوری به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند. 
وی افزود: ‘تب برفکی’ نوعی بیماری ویروسی است که با از طریق عواملی مانند نقل و انتقال دامهای آلوده، رفت و آمد دامداران و افراد در تماس با دام و حمل و نقل خودروهای حمل دام انتشار می یابد.
جغتایی ادامه داد: از ابتدای امسال جاری تاکنون ۱۸۸ هزار راس دام سبک و شش هزار و ۴۲۳ راس گاو و گوساله در سطح شهرستان سبزوار برای مقابله با بیماری تب برفکی واکسینه شده اند.
سبزوار رتبه سوم تولید گوشت قرمز را در خراسان رضوی دارد. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.