کد خبر : 11620
دیدگاه‌ها برای کاهش تولید وش پنبه در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 دی 1394 - 16:56
-

کاهش تولید وش پنبه در سبزوار

سبزواریان: مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: در حالی امسال ۱۳ هزار۲۰۰ تن وش پنبه در این شهرستان برداشت شد که میزان برداشت پارسال ۱۷ هزار تن بود. منصور برغمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هزار و ۴۰۰ هکتار زمینهای کشاورزی سبزوار زیر کشت رقم بومی پنبه و چهار هزار و ۱۰۰

vash-panbeسبزواریان: مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: در حالی امسال ۱۳ هزار۲۰۰ تن وش پنبه در این شهرستان برداشت شد که میزان برداشت پارسال ۱۷ هزار تن بود.

منصور برغمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هزار و ۴۰۰ هکتار زمینهای کشاورزی سبزوار زیر کشت رقم بومی پنبه و چهار هزار و ۱۰۰ هکتار زیر کشت رقم اصلاح شده ورامین است.

وی سطح کاشت پارسال پنبه را هشت هزار و ۳۰۰ هکتار اعلام و بیان کرد: پایین بودن قیمت خرید تضمینی پنبه در مقایسه با سایر محصولات کشاورزی از دلایل کاهش میزان سطح زیر کشت این محصول است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار بالا بودن هزینه تولید پنبه را نیز از دلایل کاهش کشت آن ذکر و بیان کرد: کامل نبودن چرخه کشت مکانیزه در زمان کاشت، داشت و برداشت محصول سبب شده پنبه کاران از تعداد بیشتری کارگر استفاده کنند که این موضوع سبب افزایش هزینه ها شده است.

وی توسعه کشت مکانیزه پنبه را از برنامه های جهاد کشاورزی سبزوار برای افزایش میزان تولید این محصول عنوان کرد و افزود: هم اینک کشت مستقیم مکانیزه پنبه در ۸۵۰ هکتار اجرا می شود.

برغمدی گفت: توسعه کشت مکانیزه پنبه تا ۶۰ درصد هزینه های کاشت، داشت و برداشت را کاهش می دهد.

وی پنبه را یکی از مهمترین محصولات سبزوار ذکر و بیان کرد: صنایع تبدیلی زیادی به این محصول وابستگی دارند که زمینه کارآفرینی و اشتغالزایی را در این شهرستان را فراهم کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.