کد خبر : 8746
دیدگاه‌ها برای کاهش زمان دادرسی به پرونده‌های قضایی در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 تیر 1394 - 17:10
-

کاهش زمان دادرسی به پرونده‌های قضایی در سبزوار

سبزواریان: رئیس دادگستری سبزوار از کاهش زمان دادرسی به پروند‌های قضایی در این شهرستان خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسن سیدآبادی امشب در مراسم بازدید رئیس دادگستری استان خراسان رضوی از حوزه قضایی این شهرستان، با اشاره به کاهش زمان رسیدگی به دادرسی در حوزه قضایی سبزوار، اظهار داشت: با تدابیر اندیشیده شده

mohakeme01سبزواریان: رئیس دادگستری سبزوار از کاهش زمان دادرسی به پروند‌های قضایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسن سیدآبادی امشب در مراسم بازدید رئیس دادگستری استان خراسان رضوی از حوزه قضایی این شهرستان، با اشاره به کاهش زمان رسیدگی به دادرسی در حوزه قضایی سبزوار، اظهار داشت: با تدابیر اندیشیده شده در راستای ارائه خدمت به مردم زمان دادرسی‌ها در شعبات مختلف دادگستری از پنج ماه تا سه ماه و ۲۵ روز نیز کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه شهرستان شامل حوزه‌های قضایی بخش‌های داورزن، خوشاب، ششتمد و سبزوار است، تصریح کرد: در بخش روداب سبزوار دارای حوزه قضایی نیستیم و رسیدگی‌های قضایی این بخش در شهرستان صورت می‌گیرد که با توجه به نیاز منطقه استقرار حوزه قضایی در این منطقه احساس می‌شود.

رئیس دادگستری سبزوار با بیان اینکه مناطق خوشاب و داورزن به رده شهرستانی ارتقا یافته‌اند، خاطرنشان کرد: متاسفانه حوزه‌های قضایی این شهرستان‌ها هنوز در حد یک بخش است که با توجه به ارتقا و وسعت حجم کاری انتظار ما از اداره‌کل دادگستری استان ارتقای این حوزه‌های قضایی و اصلاح چارت سازمانی سبزوار و ترمیم نیروی انسانی است.

وی با بیان اینکه حوزه قضایی سبزوار فعالیت‌های خود را در چهار بخش اجرای بخشنامه‌ها و کنترل دادخواست‌ها و مکاتبات، برگزاری نشست‌های هدفمند در زمینه جلوگیری از جرم، حفظ بیت‌المال و اجرای قانون پیگیری کرده است، عنوان کرد: با پیگیری‌های مستمر در زمینه کاهش پرونده‌های قضایی وارده به دادگستری شهرستان تاکنون تعداد ۶۴۳ فقره از پرونده‌های موجود کاهش یافته است.

حجت‌الاسلام سیدآبادی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال تعداد پرونده‌های وارده به دادگستری سبزوار نسبت به سال قبل ۵۵۳ فقره کاهش یافته است، ادامه داد: براساس آمارها به طور میانگین در هر ماه تعداد ۱۸۰ فقره کاهش ورودی به دادگستری داشته‌ایم.

وی با اشاره به افزایش میزان درآمدهای قضایی در حوزه سبزوار نیز اضافه کرد: با اجرای طرح‌های خاصی در زمینه اخذ هزینه‌های دادرسی در راستای افزایش رضایتمندی عمومی بیش از ۹۴ درصد از هزینه‌های دادرسی در سه ماهه نخست سال جذب شده است.

رئیس دادگستری سبزوار با اشاره به کاهش میزان پرونده‌های کیفری یادآور شد: در سه ماهه نخست امسال تعداد ۵۴۶ پرونده در این زمینه به دادگستری وارد شده که این تعداد مدت مشابه ۵۸۸ فقره بوده که به صورت میانگین و مقایسه‌ای تعداد ۴۲ فقره پرونده کاهش داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته نیز تعداد ۴۳۴ نفر از زندان پس از دوران محکومیت خارج شده‌اند، گفت: این میزان در امسال تعداد ۴۰۰ نفر بوده که نشان از کاهش تعداد خروجی و ورودی به زندان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.