کد خبر : 19640
دیدگاه‌ها برای کاهش ۳۱ درصدی میزان بروز سالک در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 فروردین 1398 - 10:54
-

کاهش ۳۱ درصدی میزان بروز سالک در سبزوار

ایسنا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: طی اقدامات بهداشتی صورت گرفته در سال گذشته در این شهرستان میزان بروز بیماری سالک بیش از ۳۱ درصد کاهش داشته است. فاطمه نوده عنوان کرد: شهرستان سبزوار یکی از نقاط درگیر بیماری سالک جلدی نوع روستایی است؛ براساس آمارهای موجود وزارت بهداشت، ۱۸ استان در کشور

ایسنا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: طی اقدامات بهداشتی صورت گرفته در سال گذشته در این شهرستان میزان بروز بیماری سالک بیش از ۳۱ درصد کاهش داشته است.

فاطمه نوده عنوان کرد: شهرستان سبزوار یکی از نقاط درگیر بیماری سالک جلدی نوع روستایی است؛ براساس آمارهای موجود وزارت بهداشت، ۱۸ استان در کشور درگیر بیماری سالک هستند که آخرین آمارها از ابتلای سالیانه ۲۶ هزار نفر به این بیماری گواهی دارد.

وی با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در پنج شهرستان تحت پوشش خود توانسته است با اقدامات موثر باعث کاهش این بیماری شود، افزود: میزان بروز بیماری سالک در سال ۹۶ (به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر) در سبزوار و شهرستان‌های تحت پوشش ۲۸ مورد بوده که این میزان در سال گذشته به  ۱۹ رسیده که کاهش ۳۱ درصدی را به دنبال داشته است.

معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: طی سال گذشته اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال در زمینه پیشگیری از بروز بیماری سالک در سبزوار و شهرستان‌های تابعه هزینه شده است.

نوده ادامه داد: انجام دو مرحله سم پاشی ابقایی اماکن مسکونی کانون‌های آلوده، اجرای عملیات ۳ مرحله‌ای مه پاشی با سم دلتامترین در همه کانون‌های آلوده شهرستان‌ها، انجام عملیات گسترده چک حشره شناسی از شروع فعالیت تا اتمام فعالیت ناقل و برگزاری کلاس‌های آموزشی و تشکیل جلسات برای حساس سازی احاد مردم از دیگر اقدامات در این زمینه به شمار می آید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: بیماری سالک یک بیماری پوستی است که به وسیله گزش پشه خاکی به انسان منتقل می شود، توصیه می‌کنیم با نصب توری در جلوی درب ورودی و پنجره‌ها، استفاده از پشه بند، استفاده از حشره کش‌های خانگی و پماد دور کننده حشره‌ها، حفاظت فردی در برابر گزش انواع پشه و حشره انجام شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.