کد خبر : 21293
دیدگاه‌ها برای کتابخانه عمومی در جغتای به بهره‌برداری رسید بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 5 مرداد 1398 - 10:11
-

کتابخانه عمومی در جغتای به بهره‌برداری رسید

ایرنا دویست و سیزدهمین کتابخانه عمومی استان خراسان رضوی در روستای ابویسان شهرستان جغتای به بهره‌برداری رسید. مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در حاشیه این مراسم گفت: فضای این کتابخانه ۱۲۳ مترمربع با ۲۰ هزار عنوان کتاب است که با هزینه ۵۰۰ میلیون ریال تجهیز شده است. حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان افزود: روستای ابویسان از روستاهای

ایرنا

دویست و سیزدهمین کتابخانه عمومی استان خراسان رضوی در روستای ابویسان شهرستان جغتای به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در حاشیه این مراسم گفت: فضای این کتابخانه ۱۲۳ مترمربع با ۲۰ هزار عنوان کتاب است که با هزینه ۵۰۰ میلیون ریال تجهیز شده است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان افزود: روستای ابویسان از روستاهای فرهنگی و تأثیرگذار در عرصه کتابخوانی منطقه است که در سال‌های گذشته در جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان کشور به‌عنوان برگزیده انتخاب شد.

وی اظهار داشت: مردم و مسئولان این منطقه تمایل به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارند لذا کتابخانه این روستا پس از تجهیز، توسعه فضا و استاندارهای لازم زیر پوشش نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار گرفت.

وی با اشاره به تأثیر کتابخوانی گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش امید در جامعه، رشد مهارتی کودکان و نوجوانان و کمک به رشد شاخص‌های اجتماعی برخی از اثرهای کتابخوانی است.

حجت‌الاسلام سبزیان افزود: امروز بخشی از فضای کتابخانه‌ها به فرهنگسراهای اجتماعی تبدیل شده و در آن به همه ظرفیت‌های آموزشی، مهارتی، رشد و تعالی کودکان و نسل نوجوان توجه می‌شود.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون پنج کتابخانه سیار در شهرستان‌های مشهد، تایباد و کاشمر فعال است و هر یک از این کتابخانه‌ها به ۱۰ روستا خدمات ارائه می‌دهد.

وی گفت: یکی از برنامه‌های این نهاد راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در همه شهرستان‌های خراسان رضوی است که با توجه به محدودیت منابع دولتی تحقق آن نیاز به مشارکت مردم و خیران دارد.

فرماندار جغتای نیز در این مراسم گفت: کتابخانه عمومی شهدای روستای ابویسان یک الگوی کشوری است که برنامه‌های فرهنگی خوبی در آن برگزار می‌شود.

مرتضی محبی فر با اشاره به هدف‌گذاری توسعه کتابخانه‌های عمومی در شهرستان جغتای افزود: اداره کل نهاد کتابخانه‌ها با تسهیل دستورالعمل‌های استقرار کتابخانه‌های عمومی، شرایط ایجاد این مراکز فرهنگی در مناطق شهری و روستاهای پرجمعیت را فراهم کند.

شهرستان جغتای دارای سه کتابخانه عمومی نهادی با حدود ۲ هزار عضو است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.