کد خبر : 26202
دیدگاه‌ها برای کتاب‌هایی برای راهنمایی والدین دانش‌آموز اوتیسم تدوین شد بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 فروردین 1399 - 13:33
-

کتاب‌هایی برای راهنمایی والدین دانش‌آموز اوتیسم تدوین شد

ایرنا رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: پنج عنوان کتاب راهنما برای والدینی که فرزند دانش‌آموز مبتلا به اوتیسم دارند تدوین شده که هم‌زمان با دوم ۱۴ فروردین «روز جهانی اوتیسم» رونمایی می‌شوند. سید جواد حسینی عناوین این کتاب‌ها را «آشنایی با اوتیسم، رفتن به رایشگاه، عوض کردن منزل، رفتن به مطب پزشک و نحوه برخورد با

ایرنا

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: پنج عنوان کتاب راهنما برای والدینی که فرزند دانش‌آموز مبتلا به اوتیسم دارند تدوین شده که هم‌زمان با دوم ۱۴ فروردین «روز جهانی اوتیسم» رونمایی می‌شوند.

سید جواد حسینی عناوین این کتاب‌ها را «آشنایی با اوتیسم، رفتن به رایشگاه، عوض کردن منزل، رفتن به مطب پزشک و نحوه برخورد با چالشهای رفتاری کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم» برشمرد.

وی ادامه داد: سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور الگوسازی مدرسه انطباقی دانش‌آموزان دارای اختلال طیف اوتیسم و الگوسازی مدارس انطباقی پذیرای دانش‌آموزان تلفیقی فراگیر به‌ویژه دانش‌آموزان این طیف را در دستور کار قرار داده است.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش گفت: پارسال ۹ جلد کتاب مهارت‌آموزی تصویری دوره ابتدایی با تأکید بر مهارت‌های خودیاری، ارتباطی و تعاملی برای دانش‌آموزان طیف اوتیسم تدوین و وارد چرخه آموزش شد.

وی بر نقش مؤثر نیروی انسانی، دانش‌آموزان و والدین در آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه تأکید و بیان کرد: برگزاری دوره‌های ضمن خدمت ویژه مدیران، معلمان، نیروهای توان‌بخشی و مشاوران در زمینه آشنایی با اوتیسم، موجب ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به این گروه از نوآموزان و دانش‌آموزان شده است.

حسینی همچنین به نیاز کشور به ۱۴ مدرسه استاندارد ویژه دانش‌آموزان اوتیستیک اشاره و بیان کرد: امسال با کمک سازمان تجهیز و نوسازی مدارس این تعداد مدرسه در استان‌هایی که به این‌گونه مدارس نیاز دارند ساخته می‌شود.

سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی ۲ هزار و ۵۲۴ نوآموز و دانش‌آموز مبتلا به اوتیسم در مدارس ویژه و ۲۲۲ دانش‌آموز اوتیستیک را در طرح تلفیقی فراگیر خدمات آموزشی، پرورشی و توان‌بخشی زیر پوشش دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.