کد خبر : 23938
دیدگاه‌ها برای کتاب «دلهره‌های آخرین خاکریز» روایتی از زندگی شهید شمس آبادی بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آبان 1398 - 17:25
-

کتاب «دلهره‌های آخرین خاکریز» روایتی از زندگی شهید شمس آبادی

ایثار از کتاب دلهره‌های خاک‌ریز روایتی از زندگی و خاطرات سردار شهید محمدرضا شمس‌آبادی رونمایی شد. کتاب «دلهره های آخرین خاکریز» روایتی از زندگی و خاطرات سردار شهید محمدرضا شمس‌آبادی ۱۸ آبان در سالن سینمای سبزوار، توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان رونمایی شد.

ایثار

از کتاب دلهره‌های خاک‌ریز روایتی از زندگی و خاطرات سردار شهید محمدرضا شمس‌آبادی رونمایی شد.

کتاب «دلهره های آخرین خاکریز» روایتی از زندگی و خاطرات سردار شهید محمدرضا شمس‌آبادی ۱۸ آبان در سالن سینمای سبزوار، توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان رونمایی شد.

 این کتاب که توسط محمد اصغرزاده نویسنده و پژوهشگر تاریخ شفاهی سبزوار به رشته تحریر درآمده به زندگی و خاطرات سردار شهید محمدرضا شمس‌آبادی از شهدای شاخص جهاد سازندگی سبزوار می‌پردازد و با شمارگان ۲ هزار نسخه توسط انتشارات راه‌یار روانه بازار نشر شده است.

پژوهش این اثر از سال ۱۳۹۴ با بیش از ۷۰ ساعت مصاحبه با خانواده و هم‌رزمان شهید درباره برهه‌های مختلف زندگی شهید شمس‌آبادی انجام گرفته است.

در این اثر چگونگی ورود شهید محمدرضا شمس‌آبادی به جهاد سازندگی در سال ۶۰ و فعالیت این شهید  در اردوی چاه تلخ اشاره می‌کند و در ادامه به فعالیت‌های این شهید جهادگر به‌عنوان  مسئول امور شورای روستاها و شورای مرکزی جهاد سازندگی سبزوار می‌پردازد.

در این کتاب به یکی از مهم‌ترین برهه‌های زندگی شهید محمدرضا شمس‌آبادی در خرداد سال ۶۰ رقم می‌خورد اشاره می‌شود  که وی به‌عنوان فرمانده گردان مهندسی رزمی جوادالائمه (ع) منصوب شد.

سردار شمس‌آبادی در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی وارد عرصه جهاد سازندگی شد و خدمات فروانی برای رفع محرومیت در مناطق محروم بخش روداب سبزوار انجام داد.

این شهید والامقام در دوران دفاع مقدس به‌عنوان فرمانده گردان مهندسی رزمی جوادالائمه (ع) منصوب شد و در ۱۰ اسفند ۶۵ در عملیات کربلای پنج به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.