کد خبر : 29313
دیدگاه‌ها برای کرونا پیشرفت صنعت دارویی و توسعه تجهیزات پزشکی کشور را رقم زد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 آبان 1400 - 17:49
-

کرونا پیشرفت صنعت دارویی و توسعه تجهیزات پزشکی کشور را رقم زد

معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور گفت: ویروس کرونا با بازگرداندن اعتماد به نفس در دانشمندان جوان ایران پیشرفت صنعت دارویی و توسعه تجهیزات پزشکی را رقم زد. محمد کریمی‌نیا عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از پایگاه‌های اورژانس سبزوار با اشاره به فرصت هایی که کرونا ایجاد کرد افزود: دستاوردهایی در حوزه ساخت واکسن، ابزارهای تشخیصی، حوزه

معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور گفت: ویروس کرونا با بازگرداندن اعتماد به نفس در دانشمندان جوان ایران پیشرفت صنعت دارویی و توسعه تجهیزات پزشکی را رقم زد.

محمد کریمی‌نیا عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از پایگاه‌های اورژانس سبزوار با اشاره به فرصت هایی که کرونا ایجاد کرد افزود: دستاوردهایی در حوزه ساخت واکسن، ابزارهای تشخیصی، حوزه دارویی، تجهیزات و مواد رفع آلودگی برخی از این موفقیت ها بوده است.

وی ادامه داد: سال‌های گذشته بنا به دلایل مختلف توان تولید واکسن آنفلوآنزا در داخل کشور  وجود نداشت که این موفقیت اکنون حاصل شده است.

معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور گفت: هم اینک ۶ گروه واکسن ساز ایرانی در فاز کارآزمایی یا وارد واکسیناسیون اضطراری شده‌اند و ۲ و سه گروه دیگر در آستانه ورود به این مرحله هستند که یک توانمندی ارزشمند برای کشور است.

وی افزود: ویروس کرونا به عنوان یک تهدید ثابت کرد به تهدیدات زیستی به عنوان یک  بیماری نگاه نشود بلکه با نگاه جامع‌تر، همگرایی و  همفکری همه جانبه با حضور رشته‌های مختلف توجه و پیش‌بینی شود.

کریمی نیا ادامه داد: شیوع کرونا ثابت کرد می‌توان از ابزار رسانه در جهت اطلاع‌رسانی درست و آرامش جامعه بهره‌مند شد.

پدافند زیستی مجموعه‌ای از اقدامات شامل رصد و پایش، آشکارسازی، هشداردهی، تشخیص، تصمیم و عملیات، کنترل، حفاظت و پیشگیری، امداد و نجات، درمان، بازیابی و بازتوانی منابع، محدود سازی و رفع آلودگی در برابر تهدیدات زیستی است که موجب حفاظت از سرمایه‌های ملی در برابر تهدیدات زیستی و کاهش آثار و عواقب ناشی از آنها می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.