کد خبر : 13650
دیدگاه‌ها برای کشت مکانیزه ۶۰ درصد غلات جغتای بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 آذر 1396 - 11:38
-

کشت مکانیزه ۶۰ درصد غلات جغتای

سبزواریان: مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: سطح زیر کشت غلات این شهرستان شامل گندم و جو در سال زراعی جاری به ترتیب ۸۱۰۰ و ۳۶۰۰ هکتار است که ۶۰ درصد آن به صورت مکانیزه انجام شد. مهدی دستورانی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به کاهش هزینه های کشت مکانیزه، افزود: در سال

سبزواریان: مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: سطح زیر کشت غلات این شهرستان شامل گندم و جو در سال زراعی جاری به ترتیب ۸۱۰۰ و ۳۶۰۰ هکتار است که ۶۰ درصد آن به صورت مکانیزه انجام شد.

مهدی دستورانی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به کاهش هزینه های کشت مکانیزه، افزود: در سال زراعی جدید ۷۵۰۰ هکتار از کشتزارهای شهرستان به صورت مکانیزه زیر کشت غلات رفته است.

وی افزایش بهره وری آب، کاهش بذر مصرفی در واحد سطح، یکنواختی جوانه زنی و سطح سبز مطلوب و کاهش هزینه های تولید را از جمله مزایای کشت مکانیزه برشمرد.

دستورانی گفت: همچنین یک هزار و ۶۵۰ تن بذر اصلاح شده در طبقات مختلف بذری بین کشاورزان توزیع شد که تأمین آن علاوه بر داخل استان از استان‌های خراسان شمالی، جنوبی و استان فارس انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: امسال ۳۱ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به این شهرستان تخصیص یافت که تاکنون ۱۵ میلیارد ریال آن برای خرید ۲۶ دستگاه تراکتور و ادوات مختلف کشاورزی به منظور توسعه مکانیزاسیون، بازسازی و نوسازی ماشین آلات کشاورزی و واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

دستورانی گفت: توزیع بیش از یک هزارو ۲۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی بخشی از اقدامات این مدیریت برای افزایش سطح مکانیزاسیون غلات در شهرستان جغتای است.

جغتای با تولید سالانه ۵۰ هزار تن غله رتبه هفتم را در استان خراسان رضوی دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.