کد خبر : 23445
دیدگاه‌ها برای کشت پاییزه کلزا در جغتای ۱۸۵ درصد افزایش یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 مهر 1398 - 13:01
-

کشت پاییزه کلزا در جغتای ۱۸۵ درصد افزایش یافت

ایرنا پاییز امسال دانه روغنی کلزا در ۶۷۰ هکتار از کشتزارهای جغتای کشت شد که این میزان کاشت نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸۵ درصد افزایش دارد. مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: برای حمایت از کلزاکاران تاکنون حدود ۴۰ درصد محصول کلزای شهرستان زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفته و ۸۰ تن انواع کود

ایرنا

پاییز امسال دانه روغنی کلزا در ۶۷۰ هکتار از کشتزارهای جغتای کشت شد که این میزان کاشت نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸۵ درصد افزایش دارد.

مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: برای حمایت از کلزاکاران تاکنون حدود ۴۰ درصد محصول کلزای شهرستان زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفته و ۸۰ تن انواع کود ازته و فسفاته بین کلزاکاران توزیع شده است.

مهدی دستورانی افزود: روغن کلزا از بهترین روغن‌های خوراکی است و هدف از کشت این گیاه، تأمین روغن مصرفی کشور و خودکفایی در تولید است و این محصول امسال به‌طور گسترده در مناطق مستعد کشور کشت می‌شود.

وی ادامه داد: تناوب زراعی کلزا با غلات، افزایش عملکرد غلات، اصلاح خاک، کنترل علف‌های هرز و افزایش عملکرد در کشت بعدی از مزایای کشت این دانه روغنی است.

شهرستان جغتای دارای ۵۲ روستا با ۲۳ هزار هکتار اراضی باغی است و ۹ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری و دامداری این شهرستان فعال هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.