کد خبر : 20382
دیدگاه‌ها برای کشت گیاهان دارویی در خوشاب افزایش یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 خرداد 1398 - 11:48
-

کشت گیاهان دارویی در خوشاب افزایش یافت

ایرنا مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: با کاشت گیاهان دارویی در عرصه‌ای ۱۰۰ هکتاری سطح زیر کشت این محصولات در شهرستان به سه هزار هکتار رسید. ابراهیم رودسرابی «زیره سبز، زعفران، گل محمدی، گل گاو زبان، آویشن، چای ترش و کدو پوست کاغذی» را مهم‌ترین گیاهان دارویی تولیدی در خوشاب ذکر و بیان کرد: این

ایرنا

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: با کاشت گیاهان دارویی در عرصه‌ای ۱۰۰ هکتاری سطح زیر کشت این محصولات در شهرستان به سه هزار هکتار رسید.

ابراهیم رودسرابی «زیره سبز، زعفران، گل محمدی، گل گاو زبان، آویشن، چای ترش و کدو پوست کاغذی» را مهم‌ترین گیاهان دارویی تولیدی در خوشاب ذکر و بیان کرد: این شهرستان با دو هزار هکتار سطح زیر کشت زیره سبز از قطب‌های تولید این محصول در خراسان رضوی است.
وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی خوشاب کشت گیاهان کم آب طلب شامل گل محمدی، زیره، چای ترش و گیاهان دارویی که نیاز کمتر به آب دارند به کشاورزان توصیه می‌شوند.
مدیر جهاد کشاورزی خوشاب همچنین گفت: فقدان واحدهای فرآوری و صنایع بسته‌بندی از مشکلات تولیدکنندگان گیاهان دارویی در این شهرستان است. به‌منظور ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی کلاس‌های آموزشی و ترویجی برای کشاورزان و بانوان برگزار شده است.

خوشاب با ۳۶ هزار هکتار کشتزار و باغ، ۲۲۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۶۵ رشته قنات و دو رودخانه دائمی، یکی از قطب‌های کشاورزی در غرب استان خراسان رضوی است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.