کد خبر : 15171
دیدگاه‌ها برای کلوت‌ها سرمایه توحیدشهر بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 مرداد 1397 - 13:26
-

کلوت‌ها سرمایه توحیدشهر

کوتاه و مختصر عرض می‌کنم. از فعالیت‌های اخیر شهرداری محترم سبزوار در بازگشایی کمربندی شمال و بهسازی بافت توحیدشهر قدردانی می‌کنیم و امیدواریم که هرچه زودتر نتیجه آن برای توسعه شهر پدیدار شود. قطعاً این کار از دیگر تحرکات بنیادی‌تر و اثر آن پایدارتر خواهد بود. امید است که همواره وسیع‌ترین زوایا و پایدارترین نتایج،

کوتاه و مختصر عرض می‌کنم. از فعالیت‌های اخیر شهرداری محترم سبزوار در بازگشایی کمربندی شمال و بهسازی بافت توحیدشهر قدردانی می‌کنیم و امیدواریم که هرچه زودتر نتیجه آن برای توسعه شهر پدیدار شود. قطعاً این کار از دیگر تحرکات بنیادی‌تر و اثر آن پایدارتر خواهد بود.

امید است که همواره وسیع‌ترین زوایا و پایدارترین نتایج، مبنای مصادیق و الگوهای ذهنی شهردار گرامی و اعضای محترم شورای شهر از مبحث توسعه باشد.

فقط دغدغه‌ای که دوست دارم با عزیزان در میان بگذارم، کلوت‌هاست.

منظر و محیط کلوت ها منبع آینده در بافت میان توحیدشهر و شهر خواهند بود. کلوت گردی در محیط داخل شهر می‌تواند با لاین سلامت ترکیب‌شده و در خدمت بوم‌گردی و طبیعت‌گردی باشد. به شرطی که آنچه در مسیر توحیدشهر کنار کلوت ها ساخته می‌شود، مانند داخل شهر آشفته نباشد و از منظره لبه، بافت، خطوط منحنی و سادگی کلوت ها الهام گرفته باشد. در خبرها خواندم که شهرداری سبزوار، برای بافت توحیدشهر مصوبه‌ای داشته و آن را ویژه نگریسته است. حال اگر به بافت توحید شهر به‌طور ویژه نگاه می‌کنیم، به کلوت ها باید خاص‌تر بنگریم.

توحیدشهر در پشت کلوت‌ها پنهان است. اگر این کلوت ها هویت منظری خود را از دست بدهند، رسیدگی به توحیدشهر صرفاً املاکش را برای مدتی مقداری گران خواهد کرد.

کلوت‌ها جذابیتی پایدار ایجاد می‌کند که به شهرک توحید هویت طبیعی می‌دهد. شهرها و شهرک‌های جدید ساز معمولاً اولین هویت‌های خود را از عناصر طبیعی می‌گیرند. چیزی که مغفول مانده است و مدام موجب ناپایداری و زوال آن‌ها می‌شود.

از سوی دیگر تصور کنید خانواده‌هایی را که در روزهای معتدل بهاری و تابستانی دسته‌جمعی از شیارهای باریکی از لابلای کلوت ها و دره‌های زیبای میان آن‌ها بازدید می‌کنند …

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.