کد خبر : 24967
دیدگاه‌ها برای کمبود سرانه فضای آموزشی حاشیه شهر سبزوار چالشی جدی است بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 دی 1398 - 13:05
-

کمبود سرانه فضای آموزشی حاشیه شهر سبزوار چالشی جدی است

ایرنا مدیر آموزش‌وپرورش سبزوار گفت: رشد بی‌رویه و مهاجرت روستاییان به مناطق حاشیه این شهر سبب کمبود شدید سرانه فضای آموزشی این مناطق شده است. حسن محرابی روز چهارشنبه در بازدید از مدارس حاشیه شهر سبزوار افزود: هم‌اینک میانگین سرانه فضای آموزشی مدارس شهرستان ۴.۲ متر است اما این سرانه به‌طور میانگین در مدارس حاشیه شهر

ایرنا

مدیر آموزش‌وپرورش سبزوار گفت: رشد بی‌رویه و مهاجرت روستاییان به مناطق حاشیه این شهر سبب کمبود شدید سرانه فضای آموزشی این مناطق شده است.

حسن محرابی روز چهارشنبه در بازدید از مدارس حاشیه شهر سبزوار افزود: هم‌اینک میانگین سرانه فضای آموزشی مدارس شهرستان ۴.۲ متر است اما این سرانه به‌طور میانگین در مدارس حاشیه شهر به ازای هر دانش‌آموز حدود یک مترمربع است.  

وی اضافه کرد: با مشارکت سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری، زمین‌هایی برای مدرسه‌سازی در این مناطق مشخص شده که با ورود خیران و احداث فضاهای آموزشی مشکلات تا حدودی برطرف می‌شود.

مدیر آموزش‌وپرورش سبزوار گفت: حدود یک‌چهارم جمعیت ۲۵۰ هزارنفری سبزوار در مناطق حاشیه‌ای این شهر قرار دارد که توسعه فضاهای آموزشی این مناطق به یک ضرورت تبدیل شده است.  

محرابی افزود: از ابتدای امسال خیران مدرسه‌ساز سبزوار افزون بر ۳۰ میلیارد ریال برای ساخت ۱۵ مدرسه کمک کرده‌اند که با بهره‌برداری از این طرح‌ها تا پایان سال تحصیلی ۸۰ کلاس جدید به مجموعه کلاس‌های درس این شهرستان افزوده می‌شود.  

۵۳ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در ۲۹۵ آموزشگاه سبزوار شهرستان تحصیل می‌کنند.  

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.