کد خبر : 21248
دیدگاه‌ها برای کمبود فضای کتابخانه‌ای در سبزوار مشهود است بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 مرداد 1398 - 12:35
-

کمبود فضای کتابخانه‌ای در سبزوار مشهود است

ایرنا مجموع فضای کنونی کتابخانه‌های عمومی شهر سبزوار پنج هزار و ۱۰۰ مترمربع است که در افق ۱۴۰۰ این مساحت باید به بیش از هفت هزار مترمربع برسد. رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار با بیان این مطلب گفت: طی دو دهه گذشته اعتبار دولتی برای توسعه و ساخت کتابخانه برای شهر سبزوار تخصیص نیافته است

ایرنا

مجموع فضای کنونی کتابخانه‌های عمومی شهر سبزوار پنج هزار و ۱۰۰ مترمربع است که در افق ۱۴۰۰ این مساحت باید به بیش از هفت هزار مترمربع برسد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار با بیان این مطلب گفت: طی دو دهه گذشته اعتبار دولتی برای توسعه و ساخت کتابخانه برای شهر سبزوار تخصیص نیافته است لذا در این زمینه به مشارکت بیشتر خیران و نیکوکاران نیاز داریم.

معصومه فلاحی افزود: بیشتر کتابخانه‌های سبزوار در هسته مرکزی این شهر متمرکز شده و مناطق حاشیه‌ای آن با حدود ۲۰ درصد از جمعیت ۲۵۰ هزارنفری این شهر محروم از کتابخانه عمومی است.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه دوره چهارم شورای اسلامی شهر سبزوار در پارک‌های حاشیه شهر زمین رایگان به افراد نیکوکار واگذار می‌شود تا در آن‌ها به نام خود کتابخانه بسازند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار گفت: تملک زمین و مراحل مقدماتی ساخت کتابخانه مرکزی شهر سبزوار با همکاری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به مساحت حدود دو  هزار مترمربع آغاز شده که در صورت ساخت آن مشکل کمبود فضای کتابخانه‌ای این شهر برطرف می‌شود.

شهرستان سبزوار دارای ۹ کتابخانه عمومی نهادی و هفت کتابخانه مشارکتی است که  حدود ۲۰۰ هزار نسخه کتاب در آن‌ها موجود است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.