تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 تیر 1393 - 3:12
-

کنگره بین المللی سربداران و فرصتی که نباید از دست داد

بعد از گذشت حدود یکسال از شبی که دکتر طالبی در قامت یک استاد دانشگاه و یک فعال جامعه مدنی در ضیافت افطاری در حضور دکتر محسنی نماینده محترم مردم شریف سبزوار پیشنهاد برگزاری کنگره بین المللی سربداران را در هفتصدمین سال این نهضت بزرگ شیعی در سبزوار داد، شاید خودش هم فکر نمی کرد

قاسم دارینی

قاسم دارینی

بعد از گذشت حدود یکسال از شبی که دکتر طالبی در قامت یک استاد دانشگاه و یک فعال جامعه مدنی در ضیافت افطاری در حضور دکتر محسنی نماینده محترم مردم شریف سبزوار پیشنهاد برگزاری کنگره بین المللی سربداران را در هفتصدمین سال این نهضت بزرگ شیعی در سبزوار داد، شاید خودش هم فکر نمی کرد کمتر از چند ماه بعد باید به عنوان شهردار سبزوار پیگیر عملی شدن این پیشنهاد باشد.
بدون شک همدلی و تعامل مدیران ارشد شهرستان زمینه خوبی برای حضور وزیر ارشاد دولت تدبیر و امید در سبزوار شد.
ریاست ایشان بر این کنگره سطح آن را از یک رویداد محلی تا یک کنگره بین المللی بالا برد برگزاری کنگره ای در این سطح فرصتی است که باید آن را مغتنم شمرد و بی شک غفلت از این فرصت باعث حسرت فردایمان خواهد شد.

این کنگره فرصتی است تا با معرفی سبزوار در همه ابعاد تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، واقتصادی زمینه جذب سرمایه گذاران وگردشگران را فراهم کنیم؛ این کنگره فرصتی است تا ظرفیت ها، توانمندی ها و جاذبه های این دیار کهن را نه در هفتصد سال تاریخ سربداران که در شش هزار سال بالندگی سبزوار در دامن مادر تاریخ به جهانیان معرفی کنیم.
و فرصتی است تا از معجزه انقلاب شکوهمند اسلامی در این دیار کهن بگوییم و بگوییم تا بدانند سرداران با نشان و بی نشانمان در سال های خون و حماسه چگونه در کنار دیگر هموطنان حماسه ساز شدند و ماندگار.
وفرصتی است تا بگوییم مردم ولایتمدار و نجیب سبزوار هنوز بعد از گذشت بیش از یک دهه از تقسیم خراسان هنوز قانع نشده اند و چشم امید به تدبیر دولت راستگویان دارند.jannati-ali

اگر پابه پای تاریخ هزار و چهارصد و سی وپنج ساله ممالک اسلامی پیش بیاییم و مقاطع، دانشمندان، وسرزمین های مهم را بررسی نماییم؛ سبزوار و مردمان این دیار سربدار همیشه بوده اند و هستند و انشاالله خواهند بود، از وزیران زیرک و باهوش سده چهارم تا حاج ملاهادی، بیهقی، کاشفی، جوینی، ابن یمین فرومدی، دکتر غنی، فقیه عالیقدر عبد الاعلی سبزواری، شریعتی ها، حجازی و… تا به امروز حمید سبزواری، دولت آبادی و چهره ماندگار دکتر علوی مقدم.

امروز برگزاری موفق این کنگره آزمونی است تا به دور از منیت های سیاسی فقط به آبادانی و سرافرازی شهرمان فکر کنیم و با مشارکت دادن مردم در این رویداد تاریخی وحدت و همدلی را معنا کنیم و پیوندی دوباره بین دانشگاه ومردم بر قرار کنیم.
امیدوارم با وحدت و همدلی کنگره ای در خور شان مردم عزیز سبزوار بزرگ برگزار نموده و از همه ظرفیت های این دیار کهن از جوین دانا و ثروتمند، جغتای زیبا وغیرتمند، ششتمد اصیل و بافرهنگ، داورزن مهربان و زائرنواز، خوشاب پیگیر و بی آلایش تا روداب پر تلاش و کم توقع برای برگزاری و باشکوه این رویداد عظیم استفاده نماییم .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ساسان چهارشنبه , ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵

انشاالله روزی خواهد رسید که سبزوار به جایگاه والای خود در ایران اسلامی برسد وبا همت وحدت وهمدلی تمام مردم سبزوار بزرگ این روز نزدیک است

نظرات بسته شده است.