کد خبر : 19872
دیدگاه‌ها برای کودک آزاری عامل اصلی صدمات جسمی کودکان در سبزوار است بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 - 10:59
-

کودک آزاری عامل اصلی صدمات جسمی کودکان در سبزوار است

ایرنا رئیس اداره بهزیستی سبزوار گفت: طی یک سال گذشته تاکنون ۷۹ مورد کودک‌ آزاری به اورژانس اجتماعی این شهرستان گزارش شده است بدین ترتیب می توان ادعا کرد که بیشترین صدمه جسمی کودکان سبزواری ناشی از کودک آزاری است. مرضیه کسرایی فر روز سه شنبه در همایش بررسی آسیبهای اجتماعی با موضوع کودک آزاری

ایرنا
رئیس اداره بهزیستی سبزوار گفت: طی یک سال گذشته تاکنون ۷۹ مورد کودک‌ آزاری به اورژانس اجتماعی این شهرستان گزارش شده است بدین ترتیب می توان ادعا کرد که بیشترین صدمه جسمی کودکان سبزواری ناشی از کودک آزاری است.

مرضیه کسرایی فر روز سه شنبه در همایش بررسی آسیبهای اجتماعی با موضوع کودک آزاری در سبزوار افزود: پس از کودک آزاری بی توجهی والدین به نیازهای اولیه کودکان عامل دوم ایراد صدمات جسمی به کودکان این شهرستان بوده است.
وی ادامه داد: پس از دریافت موارد کودک آزاری، کارشناسان اداره بهزیستی از طریق مداخلات روانی و اجتماعی، به والدین مهارتهای والدگری و پدر و مادر بودن را آموزش می دهند و آنها را آگاه می سازند اما در صورتی که والدین، صلاحیت نگهداری کودکان خود را نداشته باشند با همکاری دادگستری این مسئولیت از آنها سلب و فرزندان آنها برای مراقبت و نگهداری به خانه های کودکان و نوجوانان فرستاده می شوند.

  • اعتیاد عامل نخست کودک آزاری در سبزوار است

رئیس اداره بهزیستی سبزوار گفت: اعتیاد به مواد مخدر والدین عامل نخست کودک آزاری در شهرستان سبزوار است و پس از آن آسیبهای اجتماعی، اختلالات روانی و طلاق از دیگر علل آزار کودکان به شمار می آید.
کسرایی فر افزود: حدود ۱۸۰ کودک و نوجوان بی سرپرست و بد سرپرست در ۹ مرکز با عنوان ‘خانه های کودکان و نوجوانان’ شهرستان سبزوار نگهداری می شوند.
رئیس اداره بهزیستی سبزوار گفت: از سال گذشته تاکنون هزار و ۳۷۷ زوج متقاضی طلاق در این شهرستان به مراکز مشاوره بهزیستی مراجعه کرده اند که از این تعداد زوج متقاضی طلاق ۷۰۷ مورد آنها کمتر از ۲۰ سال و ۴۴۲ مورد کمتر از ۱۸ سال سن داشته اند.
کسرایی فر با اشاره به این که بیشتر متقاضیان طلاق به سبب اختلافات سطحی درخواست طلاق دارند افزود: برگزاری جلسات مشاوره به برطرف کردن مشکلات و بازگشت دوباره آنها به کانون خانواده کمک زیادی می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.