کد خبر : 949
دیدگاه‌ها برای کوچه گردان عاشق در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 تیر 1393 - 18:08
-

کوچه گردان عاشق در سبزوار

سبزواریان.کام: برای اولین بار در سبزوار آئین کوچه گردان عاشق برگزار می شود. آیین کوچه گردان عاشق با هدف تامین نیازهای غذایی خانواده های محروم در ماه مبارک رمضان انجام می شود و نخستین طرح جمعیت امام علی (ع) می باشد که از سال ۱۳۷۸ توسط جمعیت طراحی شده است و پس از گذشت چندین

کوچه گردان عاشقسبزواریان.کام: برای اولین بار در سبزوار آئین کوچه گردان عاشق برگزار می شود.

آیین کوچه گردان عاشق با هدف تامین نیازهای غذایی خانواده های محروم در ماه مبارک رمضان انجام می شود و نخستین طرح جمعیت امام علی (ع) می باشد که از سال ۱۳۷۸ توسط جمعیت طراحی شده است و پس از گذشت چندین سال اجرا، به یک آیین ملی در شب های قدر ماه رمضان تبدیل شده است. در این طرح کیسه های مواد غذایی مورد نیاز یک ماهه خانواده های محروم و فقیر در شب های قدر توسط دانشجویان و مردم با استعانت به روش حضرت علی (ع)، به در خانه های این عزیزان برده می شود.

جامعه هدف این طرح را تمامی خانواده های نیازمند که به دلیل فقر، قادر به تامین نیازهای اولیه زندگی خود از جمله غذا نمی باشند، تشکیل می دهد.

جمعیت مستقل امداد دانشجویی – مردمی امام علی (ع) یک سازمان مردم نهاد، مستقل، غیر دولتی و غیر سیاسی دانشجویی و مردمی می باشد که از سال ۱۳۷۸ به طور رسمی با هدف شناخت و کاهش معضلات اجتماعی و نیز امداد رسانی به نیازمندان به خصوص کودکان و زنان ساکن مناطق محروم و معضلخیز تاسیس شد.
جمعیت دارای مجوز فعالیت از وزارت کشور می باشد. همچنین دارای مقام مشورتی در شورای امور اقتصادی – اجتماعی سازمان ملل متحد است.

کلیه نیروهای فعال در جمعیت دانشجویان یا فارغ التحصیلان دانشگاهی داوطلب هستند که بخشی از زمان خود را به صورت رایگان در اختیار فعالیت های داوطلبانه و انسان دوستانه گذاشته اند. همچنین کلیه هزینه های فعالیت های جمعیت از طریق کمک های مردمی تامین می شود.

این جمعیت که به تازگی مراحل اخذ نمایندگی آن در سبزوار توسط گروهی از جوانان فعال و پیگیر سبزواری در حال انجام است، در اولین برنامه خود همزمان با سراسر کشور، آئین کوچه گردان عاشق را برگزار می نماید.

همشهریان عزیزی که قصد همراهی و همیاری در این طرح را دارند می توانند با شماره دفتر هماهنگی جمعیت تماس گرفته و مراحل و نحوه کمک رسانی را پیگیری نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.