کد خبر : 10873
دیدگاه‌ها برای گازرسانی به ۷۰۰ روستای خراسان رضوی تا پایان سال بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 آبان 1394 - 20:32
-

گازرسانی به ۷۰۰ روستای خراسان رضوی تا پایان سال

سبزواریان: مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: ساکنان ۷۰۰ روستای این استان تا پایان امسال از مزایای شبکه گازرسانی بهره مند می شوند. اسماعیل نورمحمدی در گفت و گو با ایرنا افزود: با گازرسانی به این روستاها ۹۰ درصد روستاهای خراسان رضوی به شبکه سراسری گازرسانی متصل می شوند. وی گفت:

normohammadi-01سبزواریان: مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: ساکنان ۷۰۰ روستای این استان تا پایان امسال از مزایای شبکه گازرسانی بهره مند می شوند.

اسماعیل نورمحمدی در گفت و گو با ایرنا افزود: با گازرسانی به این روستاها ۹۰ درصد روستاهای خراسان رضوی به شبکه سراسری گازرسانی متصل می شوند.

وی گفت: با برنامه ریزی انجام شده ۱۰ درصد روستاهای باقیمانده نیز ظرف دو سال آتی گازرسانی می شوند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی پیرامون اقدامات دولت تدبیر و امید برای توسعه روستاها افزود: اجرای طرح مدل توسعه پایدار روستاها از مهمترین اقداماتی است که دولت در این حوزه انجام داده است.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح ارائه خدمات به روستائیان و جلوگیری از افزایش میزان مهاجرت آنان است لذا در ۲۸ شهرستان و ۲۹ روستای استان به صورت آزمایشی در حال اجرا است.

نورمحمدی گفت: در این طرح به همه ابعاد توسعه پایدار در روستا شامل عمران، بهداشت، خدمات، توسعه برنامه های فرهنگی و آموزشی توجه شده است.

وی اضافه کرد: اجرای طرح طرح مدل توسعه پایدار روستاها سبب شد تدوین سند توسعه روستایی برای ۷۰ بخش استان خراسان رضوی در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی ادامه داد: اجرای طرحهای اقتصادی مشارکتی در روستاهای دارای ۲۵ تا ۲۰۰ سرپرست خانوار یکی از مهمترین برنامه های دولت برای ایجاد اشتفال پایدار در روستا است.

وی گفت: بر اساس این طرح روستائیان در قالب شرکتهای تعاونی یا سهامی سرمایه گذاری می کنند و دولت نیز بر اساس آورده آنها چهار برابر سرمایه گذاری می کند.

نورمحمدی همچنین افزایش بودجه دهیاریها و تکمیل راههای روستایی در سطح استان، تامین ۲۰۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه، آتش نشانی و حمل زباله مورد نیاز دهیاریها را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه خدمت رسانی به روستائیان خراسان رضوی برشمرد.

از مجموع سه هزار و ۳۳۵ روستای استان خراسان رضوی دو هزار و ۳۴۹ روستا دارای دهیاری و دو هزار ۵۲۰ روستا دارای شورای اسلامی هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.