کد خبر : 25190
دیدگاه‌ها برای گازگرفتگی ۶ شهروند جغتایی را راهی بیمارستان کرد بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 - 11:32
-

گازگرفتگی ۶ شهروند جغتایی را راهی بیمارستان کرد

ایرنا  مسمومیت با گاز منوکسیدکربن ۶ عضو یک خانواده را در روستای دستوران شهرستان جغتای واقع در غرب خراسان رضوی روانه بیمارستان کرد. مسئول روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: این حادثه صبح امروز اعلام و بلافاصله نیروهای اورژانس به محل حادثه اعزام شدند. مسلم فائق‌نیا افزود: اعضای این خانواده

ایرنا

 مسمومیت با گاز منوکسیدکربن ۶ عضو یک خانواده را در روستای دستوران شهرستان جغتای واقع در غرب خراسان رضوی روانه بیمارستان کرد.

مسئول روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: این حادثه صبح امروز اعلام و بلافاصله نیروهای اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

مسلم فائق‌نیا افزود: اعضای این خانواده که بر اثر استنشاق گاز دچار سردرد و تهوع شده بودند به بیمارستان ولی‌عصر (عج) جغتای انتقال یافتند.

۲۶ مرکز اورژانس شهری و روستایی با ۲۹ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه موتورآمبولانس و یک بالگرد به حادثه دیدگان و بیماران در شهرستان سبزوار خدمات اورژانسی و درمانی ارائه می‌کنند.

ظرف پنج ماه نخست امسال ۱۷۷ نفر در سطح کشور به دلیل گازگرفتگی جان خود را از دست داده و در این میان تهران با ۳۶ نفر و خراسان رضوی با ۲۰ نفر بیشترین تعداد مرگ ناشی از گازگرفتگی را به خود اختصاص دادند.

گازگرفتگی از شایع‌ترین مسمومیت‌های شیمیایی منجر به فوت است که در نتیجه غفلت و رعایت نکردن اصول ایمنی رخ می‌دهد.

علائم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن شبیه سرماخوردگی است به‌طوری‌که فرد مسموم ابتدا دچار آبریزش بینی، سردرد و سوزش چشم می‌شود ولی با توجه به اینکه بسیاری از گازگرفتگی‌ها شب‌هنگام و در زمان خواب اتفاق می‌افتد، افراد متوجه این علائم نمی‌شوند. سردرد، احساس خستگی، تهوع و استفراغ دیگر علائم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن هستند که تداوم آن منجر به تشنج، بیهوشی و مرگ می‌شود. مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن بسته به شدت آن، عوارض مختلف بر روی مغز، کبد، کلیه، جریان خون و دستگاه تنفسی بر جای می‌گذارد.

با این وجود مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در زمره مسمومیت‌های قابل‌پیشگیری است که نیازمند حساسیت و رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.