کد خبر : 29898
دیدگاه‌ها برای گردش مالی تولید پسته خوشاب خراسان رضوی ۱۱ هزار میلیارد ریال است بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آذر 1400 - 16:29
-

گردش مالی تولید پسته خوشاب خراسان رضوی ۱۱ هزار میلیارد ریال است

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب در استان خراسان رضوی گفت: گردش مالی تولید، فرآوری و فروش محصول پسته در این شهرستان طی سال جاری ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است. ابراهیم رودسرابی افزود: شهرستان خوشاب از قطب‌های تولید پسته خراسان رضوی است که منابع مالی حاصل از تولید این محصول ظرفیت خوبی برای توسعه

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب در استان خراسان رضوی گفت: گردش مالی تولید، فرآوری و فروش محصول پسته در این شهرستان طی سال جاری ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

ابراهیم رودسرابی افزود: شهرستان خوشاب از قطب‌های تولید پسته خراسان رضوی است که منابع مالی حاصل از تولید این محصول ظرفیت خوبی برای توسعه کشاورزی و صنایع وابسته به آن در این شهرستان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد:  ورود سرمایه‌گذاران برای احداث واحدهای فرآوری در بخش‌های بسته‌بندی محصول پسته، بخش های تجاری و  بازرگانی نیز ضروری است و در این راستا افزایش کیفیت این محصول و تبدیل این شهرستان به یکی از قطب‌های صادراتی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: این شهرستان با برخورداری از ۱۲ هزار و ۱۰۰ هکتار باغ پسته رتبه دوم استان را از نظر سطح زیر کشت این محصول دارد و باغداران این شهرستان امسال پنج هزار و ۷۷۵ تن پسته خشک برداشت کردند که از این میزان افزون بر ۳۰ درصد آن صادر شده است.

وی افزود: ارقام غالب پسته کشت شده در خوشاب شامل فندقی، کله قوچی، اکبری، بادامی سفید، اوحدی و عباسعلی است که در این میان سه رقم آخر زودرس‌ترین ارقام هستند.

شهرستان خوشاب با ۳۶ هزار هکتار کشتزار و باغ، ۲۲۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۶۵ رشته قنات و ۲ رودخانه دائمی یکی از قطب‌های کشاورزی در غرب خراسان رضوی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.