کد خبر : 25550
دیدگاه‌ها برای گرمای هوا شیوع بیماری کرونا را کاهش می‌دهد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 اسفند 1398 - 12:39
-

گرمای هوا شیوع بیماری کرونا را کاهش می‌دهد

ایرنا رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: افزایش دما و گرمای هوا شیوع بیماری کرونا را کاهش می‌دهد. دکتر علیرضا مسلم افزود: اصولاً با افزایش دمای هوا پایداری ویروس‌ها در محیط کمتر می‌شود. وی اضافه کرد: برای پیشگیری از بیماری کرونا کمیته بحران دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، کارگروه سلامت و امنیت غذایی برگزار کرده است و

ایرنا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: افزایش دما و گرمای هوا شیوع بیماری کرونا را کاهش می‌دهد.

دکتر علیرضا مسلم افزود: اصولاً با افزایش دمای هوا پایداری ویروس‌ها در محیط کمتر می‌شود.

وی اضافه کرد: برای پیشگیری از بیماری کرونا کمیته بحران دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، کارگروه سلامت و امنیت غذایی برگزار کرده است و حوزه معاونت بهداشتی، رابطان بهداشت و بهورزان فعال در این خصوص فعال شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: دستورالعمل‌های لازم برای رعایت موارد بهداشتی و ضدعفونی کردن مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، اوقاف، شهرداری‌ها و مراکز نظامی و انتظامی ارائه شده است.

دکتر مسلم افزود: تاکنون نتایج آزمایش دو بیمار مشکوک به ابتلا به کرونا در این شهرستان منفی اعلام شده است و هیچ مورد فوتی ناشی از ویروس کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار و مناطق زیرپوشش آن در جوین، جغتای، خوشاب و داورزن گزارش نشده است.

وی ادامه داد: مرکز آموزشی – درمانی واسعی شهرستان سبزوار هم به‌طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به کرونا در نظر گرفته شده است.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در صورت شناسایی مواردی از بیماری کرونا، دانشگاه اطلاع‌رسانی لازم را انجام می‌دهد و اقدامات لازم طبق دستورالعمل انجام خواهد شد.

مسلم افزود: رعایت بهداشت فردی، شستن مرتب دست‌ها با صابون یا استفاده از مایع ضدعفونی‌کننده، دست ندادن و روبوسی نکردن و حفظ آرامش و پرهیز از نگرانی از اقدامات پیشگیرانه در کنترل بیماری کروناست.

شهردار سبزوار نیز در خصوص اقدامات این دستگاه در مبارزه با شیوع ویروس کرونا به گفت: شهرداری به‌منظور پیشگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اقدام‌های نظافتی و ضدعفونی در اتوبوس‌های شهری، ایستگاه‌های اتوبوس و شست و شوی سطل‌های زباله شهری را در دستور کار خود قرار داده است.

سید علی کوشکی افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارائه آموزش به کارکنان سازمان‌های آرامستان، رانندگان اتوبوسرانی، پاکبانان، نیروهای حمل زباله و پسماند و نگهبانان بوستان‌های شهری نیز صورت گرفته است.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۶ بیمارستان تخصصی، ۸۵۰ تخت مصوب، ۲۸ مرکز بهداشتی درمانی و ۵۵ داروخانه دولتی و خصوصی و با ۸۰ داروساز به ۶۰۰ هزار نفر جمعیت شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.