کد خبر : 7073
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 فروردین 1394 - 18:45
-

گزارش تصویری: نصب المان کتاب تاریخ بیهقی

سبزواریان: المان کتاب تاریخ بیهقی اثر ابوالفضل بیهقی دبیر در میدان شهید بهشتی نصب شد. سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سبزوار امسال طرح‌های متفاوتی برای المان‌های نوروزی در نظر گرفته است. یکی از بهترین این المان‌ها که در میدان شهید بهشتی (سی‌هزار متری) نصب شده است، کتاب تاریخ بیهقی اثر ابوالفضل بیهقی دبیر است. در

سبزواریان: المان کتاب تاریخ بیهقی اثر ابوالفضل بیهقی دبیر در میدان شهید بهشتی نصب شد.

سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سبزوار امسال طرح‌های متفاوتی برای المان‌های نوروزی در نظر گرفته است. یکی از بهترین این المان‌ها که در میدان شهید بهشتی (سی‌هزار متری) نصب شده است، کتاب تاریخ بیهقی اثر ابوالفضل بیهقی دبیر است.

در سال‌های گذشته و در مکان فعلی این المان، طرحی از دیوان حافظ شیرازی نصب شده بود که در عین زیبایی، انتقاداتی هم به آن وارد بود.

در سال‌های گذشته می‌شد به جای طرح قبلی، از دیوان تصحیح شده توسط دکتر غنی، سیاستمدار و ادیب بزرگ سبزواری استفاده کرد که با بدسلیقگی (و یا البته ترس‌های بی‌مورد و وسواس‌های بیجا) یک فرصت خوب برای معرفی یکی از مفاخر این دیار از دست رفت.

در حالی که مدیران دلواپس سبزوار از نصب یادمان «استاد محمود دولت‌آبادی» در میدان سربداران جلوگیری کردند، المان کتاب بیهقی شاید بتواند جایگاه سبزوار در نثر فارسی را معرفی کند.

عکس: سید رسول عزیزی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
خسروانی شنبه , ۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶

با درود و عرض تبریک سال نو به همکاران سایت خبری سبزواریان و آرزوی موفقیت برای شما عزیزان. در مرحله اول باید قدردانی کنم از شما عزیزان بخاطر پوشش خبری نصب این المان. البته لازم به توضیح است که مواردی رو که سازمان فضای سبز به مدیریت جناب دکتر بیدی امسال پوشش دادن جزو المان ها محسوب نمیشوند و با هدف بازسازی ضایعات المانهای سالهای قبل انجام گرفت. دوم اینکه اینجانب طراح المان دیوان حافظ هستم و همچنان در حسرت و افسوس اینکه چطور فرهیخته ارجمند مرحوم دکتر قاسم غنی رو در دیوان حافظ استفاده ننموده ام هستم. بعد از گذشت چند سال هنوز از اینکه از نام دکتر غنی رو در المان حافظ استفاده نکردم ناراحت هستم دلیلش هم استرس تحویل کار و الگوی مورد نظر ( دیوان حافظ استاد غلامحسین امیرخانی ) بود که باعث شد از این شخصیت فرهنگی و برجسته سبزواری غافل شوم. به هیچ عنوان بحث ترس و وسواس مطرح نبوده و نیست . لا اقل برای اینجانب بعنوان طراح المان دیوان حافظ این مواردی که شما عنوان نموده اید اصلا قابل قبول نبوده و نیست. بلکه بدنبال فرصتی مجدد هستم تا حتما این قصور بزرگ رو جبران نمایم. با تشکر فراوان از شما عزیزان

سبزواریان.کام شنبه , ۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶

با سپاس از حضور و همراهی شما هنرمند گرامی…
سال خوب و پرباری را برای شما آرزومندیم.

نظرات بسته شده است.