کد خبر : 474
دیدگاه‌ها برای گزارشی از دومین نشست خبری شهردار سبزوار با اصحاب رسانه بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 خرداد 1393 - 11:21
-

گزارشی از دومین نشست خبری شهردار سبزوار با اصحاب رسانه

روز گذشته، دومین نشست خبری شهردار سبزوار با اصحاب رسانه شهرستان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، در این نشست ۳ ساعته که با حضور بیش از ۲۰ خبرنگار سایت های محلی سبزوار، مطبوعات و خبرگزاری ها در محل سالن جلسات شهرداری برگزار شد، شهردار سبزوار پس از ارائه گزارش نیم ساعته خود

conf-repروز گذشته، دومین نشست خبری شهردار سبزوار با اصحاب رسانه شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، در این نشست ۳ ساعته که با حضور بیش از ۲۰ خبرنگار سایت های محلی سبزوار، مطبوعات و خبرگزاری ها در محل سالن جلسات شهرداری برگزار شد، شهردار سبزوار پس از ارائه گزارش نیم ساعته خود در ادامه با سعه صدر به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

بازگشت شادابی و تلاش به اردوگاه شهرداری

شهردار سبزوار گفت: شادابی و تلاش به اردوگاه شهرداری بازگشته و مهیا شدن زیرساخت های اجرایی در یک ماهه گذشته سازمان ها و ادارت تابعه تعاملات خوبی را با دیگر نهادها و ادارت برقرا کرده اند و در حال حاضر به سمت اجرایی شدن طرح ها حرکت می کنند که سودهای چند جانبه ای را برای شهرداری در خواهد داشت.

دکتر محمد علی طالبی وی با بیان اینکه سیاست شهرداری بر تعامل و همکاری می باشد، افزود: در این راستا تقریبا تفاهم های اولیه و پیش درآمدهای مناسب با سرمایه گذاران داشتیم که تا حدود ۳ ماه آینده این پیش درآمدها و تفاهم ها به منحصه ظهور و بروز خواهد رسید.

وی از راه اندازی دفتر سرمایه گذاری شهرداری به ریاست خود تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: تغییرات باز هم در گستره شهرداری تداوم خواهد داشت، به گونه ای که در حوزه های اجتماعی و خدمات دهی به مردم و همچنین فعالیت های برون سازمانی احساس می شود باید شتاب بیشتری داد.

دکتر طالبی اذعان داشت: استقرار واحد جدید معاونت اجتماعی فرهنگی، بافت تاریخی، نواحی جدید دوگانه در توحید شهر و شرق سبزوار ، فاز نخست موزه شهر و مرکز اداری فرماندهی سازمان آتش نشانی انجام شده که البته باید توجه داشت تمامی این تغییرات بدون استخدام نیرو از خارج مجموعه شهرداری صورت می گیرد و ادامه نیز خواهد یافت.

شهردار سبزوار در ادامه سخنانش از راه اندازی و تاسیس معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و تاسیس ۳ سازمان دیگر تا پیان سال خبر داد .

آغاز نهضت عمرانی نیمه دوم سال

وی مبحث عمران شهری را از دیگر مباحث سخنان خود در ابتدای جلسه بیان کرد و گفت: علیرغم اینکه شرایط لازم برای یک جنبش عمرانی فراهم نبوده و نیست اما امیدواریم با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال” اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” شاهد یک جنبش و نهضت عمرانی خصوصا در بحث اسفالت معابر در نیمه دوم سال باشیم.

شهردار سبزوار ادامه داد: اگر تمام ظرفیت و توان شهرستان در یک مورد بخصوص مثلا آسفالت تجمیع گردد با توجه به نیاز به روکش آسفالت و ترمیم کوچه و خیابان های شهر که مجموعا بالغ بر ۱۱ میلیون متر مربع خواهد شد، قادریم طی یک سال تنها ۶۰۰ هزار متر مربع را به سرانجام برسانیم که مشاهده می کنید این کار به تنهایی چه انرژی و زمانی را طلب می کند.

رکود اقتصادی مهمترین چالش سبزوار

وی همچنین مهمترین چالش سبزوار را رکود اقتصادی و نبود درآمد بیان کرد و گفت: این موضوع بر درآمدهای شهرداری سایه انداخته و آن را تحت تاثیر خود قرار داده است، امیدوارم با رفع این موانع بتوانیم از شعب ابی طالب بسلامت خارج شویم، هرچند که در این مدت به لطف خداوند با وجود برخی ریاضت ها به سمت در آمدهای نامشروع و غیرحلال نرفته ایم.

شهردار سبزوار تاکید کرد: شهرداری ظرف ۳ ماه آینده با اعطای بسته های تشویقی و اخذ مصوبه از شورای اسلامی شهر خواهد توانست اقتصاد شهری را حداقل در حوزه مسکن به تحرک وادار کند.

وی همچنین ویژگی پروژه محوری شهرداری سبزوار را افزایش ۳۰ تا ۴۰ نفری مدیران به ۲۰۰ تا ۳۰۰ مدیر عملیاتی دانست و اظهار داشت: طی روزها و هفته های آینده فهرست این افراد در وب سایت شهرداری منتشر خواهد شد.

بازارهای متمرکز منطقه ای ایجاد می شوند

دکتر طالبی در ادامه از راه اندازی بازارهای متمرکز منطقه ای در سبزوار خبر داد و گفت: برای راه اندازی بازارهای طلا و نقره، خشکبار، ادویه جات، لبنیات، مصالح ساختمانی ،سنگ مذاکراتی شده که البته تاکنون جانمایی برخی انجام و مابقی نیز در حال جانمایی است.

وی به تشکیل کارگروه های سرمایه گذاری مردمی نیز در این شهر اشاره کرد و افزود: ما معتقدیم پذیرش ایده و سرمایه گذاری مردمی خواهد توانست در تبدیل بازارهای محلی سبزوار به بازارهای منطقه ای موثر باشد.

دکتر طالبی ادامه داد: تا ۴ ماه اینده بسته های مشارکتی را اماده خواهیم کرد که در حوزوه های مسکن و زمین مردم خود وارد مشارکت می شوند و همین امر سبب می شود که ما شاهد جهشی در این زمینه باشیم.

بسته های مشارکت به ۵ زبان زنده دنیا ترجمه می شوند

وی گفت: برای جذب حتی یک سرمایه گذار خارجی و ایرانیان مقیم خارج بسته های مشارکت شهرداری سبزوار به ۵ زبان زنده انگلیسی، عربی، فرانسه، چینی و فارسی تهیه و ترجمه خواهد شد.

شهردار سبزوار به منطقه ویژه اقتصادی سبزوار نیز اشاره کرد و گفت: این منطقه به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها با عدم استقبال سرمیاه گذاران مواجه شده که امیدواریم هرچه سریعتر این موانع برطرف شود.

فاز نخست راه اندازی شهربازی جدید سه ماه آینده

دکتر طالبی در پاسخ به سوالی در مورد شهربازی جدید سبزوار تصریح کرد: قرارداری حدود یک سال و نیم قبل بین شهرداری و سرمایه گذار منعقد شده بود که تجهیزات را می بایست سرمایه گذار و مابقی کار را شهرداری بر عهده بگیرد که متاسفانه بنا به دلایلی این روند با کندی پیشرفت مواجه شد.

وی با اظهار اینکه حدود ۴۰۰ میلیون تومان در مدت اخیر به شهربازی اختصاص یافته، ادامه داد: امکانات اولیه در حال انجام است و تمام فضاسازی و شرایط توسط شهرداری در حال انجام است.

شهردار سبزوار با تاکید بر اینکه سازمان استاندارد در خصوص نصب وسایل بازی سخت گیری های بسیاری دارد، گفت: اگر شرایط را مهیا کنیم تا ۳ ماه اینده شاهد افتتاح فاز نخست البته بجز بازی قطار خواهیم بود. در هر صورت تلاش می کنیم تا نیمه دوم سال اینده پرونده شهربازی جدید سبزوار را ببندیم.

۴۰۰ هکتار اسکان غیررسمی از  ۳۰۰۰ هکتار محدوده شهری سبزوار

دکتر طالبی از در ادامه تصریح کرد: از ۳۰۰۰ هکتار محدوده شهری سبزوار ۴۰۰ هکتار متعلق به اسکان غیررسمی و حاشیه نشین سبزوار است که اگر به درستی با این مسئله برخورد می شد ما اکنون شاهد تولد این ۴۰۰ هکتار نبودیم.

شهردار سبزوار ضمن تقدیر از واحد کنترل و نظارت شهرداری،ادامه داد: اگر ما هزینه ۱۰ سال شهرداری را با درآمد ماهانه یک میلیون تومان برای این کار بکار بگیریم بازهم نمی توانیم موفق باشیم مگر اینکه شاهد همکاری و تعامل خوب مسئولان شهری در این رابطه باشیم.

هزینه مراسم احیای نمادین استقبال امام زمان(ع) هنگفت نبود

وی از برگزاری مراسم احیای نمادین آیین تاریخی امام زمان(عج) توسط اداره فرهنگی هنری و همکاری اصحاب رسانه تقدیر و گفت: هزینه برگزار یان مراسم به اندازه برگزار ییک همایش نیم روزه هم نبود. بنده صحبت صرف هزینه های زیاد برای این مراسم را تکذیب می کنم.

دکتر طالبی از برگزاری همایش علمی این آیین و ثبت معنوی آن نیز خبر داد و افزود: در سفر دوم تیر وزیر ارساد این مهم را پگیری خواهم کرد و قصد دارم برای کنگره سربداران از شخص وزیر به عنوان ریاست کنگره بین المللی دعوت نمایم.

شهردار سبزوار همچنین از تاسیس سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری تا پایان سال خبر داد و گفت: مقدمات این اقدام انجام و برای طی مراحل به شورا ارسال شده است.

مشکل زمین های پشت پیام نور حل می شود

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اعطای زمین های بدون سند پشت دانشگاه پیام نور به پیمانکار در ازای مطالباتشان گفت: اعطای این زمین ها صورت جلسه داشته و مقامات ذی ربط نیز آن را امضا و دراختیار مطالبه کنندگان از شهرداری گذاشته اند که اخیرا پیگیری هایی را برای حل و فصل این موضوع با وزیر راه و شهرسازی داشته ایم.

دکتر طالبی با تاکید بر اینکه ما از این گونه پرونده ها ۵۰ مورد داریم، افزود: در سفر اخیر دکتر اخوان مدیرکل راه و شهرسازی استان این مسئله مورد بحث و برسی قرار گرفت تا به یک نتیجه قطعی برسد.

ساخت و سازهایی که هم توافق دارند و هم نه

شهردار سبزوار در ادامه در مورد ساخت و سازها گفت: ما سه نوع توافق با مرتفع سازان، فروش کاربری و مالکان داشته ایم، یک نوع توافقاتی که مالک و شهرداری به توافق رسیده اند و پرونده به شورا ارسال شده مصوبه گرفته به کمیته انطباق رفته و برگشت داده شده، یکک نوع دیگر توافقاتی که به شورا رفته و به کارگروه انطباق ارسال نشده و در نهایت توافقاتی که نه به شورا رفته و نه کارگروه .

وی ادامه داد: از این پرونده روی میز کاری بنده بسیار است که فعلا برای راه مفر و برون رفت از این چالش ها کارهای کارشناسی و مشاوره در حال انجام است.

دکتر طالبی گفت: البته در این خصوص اقداماتی همچون اعطایی بسته های تشویقی در نظر گرفته شده مثلا برای افرادی که بخواهند تا ۳۰ طبقه بسازند ما یک خط سبز تراکم داریم که اگر از این خط عدول کردند هم شاهد تبیه و هم عدم سودآوری خواهند بود و در مورد برای آن دست از افرادی که در مناطق کمتر توسعه یافته شهر وارد کار می شوند و براساس خط سبز ما حرکت می کنند علاوه بر دریافت سود بسته های تشوبقی نیز دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در ظرف چهار ماه اینده سعی می کنیم این اقدام را انجام و جهت تصویب به شورای اسلامی شهر و در نهایت کارگروه انطباق ارسال کنیم.

ساخت و سازهای بافت تاریخی را به شدت کنترل می کنم

وی همچنین گفت: بنده تا زمانی که شهدار باشم منطقه ساهت و سازهای بافت تاریخی را به شدت کنترل خواهم کرد و به کسی اجازه نمی دهم حتی یک میلی متر بالا تر از حد قانونی برود.

شهردار سبزوار با بیان اینکه بافت تاریخی سبزوار دارای ۴۳هکتار می باشد، گفت: در این محدوده افراد تا ۷ و نیم متر مجوز قانونی ساخت و ساز دارند و بیش از ان با آنها برای جلوگیری از خدشه دارد کردن شناسنامه شهر برخرود می کنم.

اوضاع و احوال میدان سربداران بهتر می شود

وی در پاسخ به سوالی در مورد میدان سربداران هم گفت: تا پایان ماه مبارک رمضان یک هکتار و اندی میدان از جاده قدیم تا ارامستان کلاته سیفر گلکاری و درختکاری خواهد شد تا چهره ای بهتر در ورود زادران و مسافرات تابستانی داشته باشد.

دکتر طالبی گفت: تاکنون حدود ۳۰۰ کامیون خاک کشاروزی با شیب ملایم در این میدان ریخته شده و از هفته اینده نیز کار فضای سبزش اغاز می شود.

وی همچنین گفت: تاکنون ۲ نشست با مشاور ذی صلاح میدان سربداران داشته ایم که تقریبا به نتیجه رسیده است . باید یادآور شوم که در طرح قبلی هزینه های این میدان تا ۳۰ میلیارد تومان برآورد هزینه شده بود که در طرح جدید و رفع دغدغه های بنده در مورد نبود میدان سربداران به عنوان شوتینگ سبزوار از این هزینه به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

کمربند شرق طولانی ترین کنارگذر ۸۰ ساله شهری سبزوار

شهردار سبزوار از کمربند شرق به عنوان طولانی ترین کنارگذر شهری ۸۰ ساله سبزوار یاد کرد و گفت: این کمربند ۳ کیلومتر طول و عرض ۴۰۰ متر با فضای سبزو تاسیسات می باشد و برای ان تاکنون هزینه ای بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان صرف شده و اقدامات عمرانی اش به سرعت در حال انجام است.

وی گفت: کنارگذر شهر هم که از روبروی روستای دلقند به جاده قدیم سبزوار-قوچان منتهی می شود در دستور کار است و تا پایان ابان ماه صورت جلسه اش آماده می شودتا بتواند در اسرع وقت ترافیک شهر را به این کنار گذر هدایت کند.

سایت های جدید شهرداری در راهند

وی همچنین به راه اندازی سایت شهریاران، شهردار یار، شورایار تا ظرف سه ماه اینده اشاره کرد و از راه اندازی سایت جدید سبزواریان نیز که به تازگی به جرگه رسانه های محلی سبزوار پیوسته ابراز خرسندی کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.