کد خبر : 6694
دیدگاه‌ها برای گلزار شهدای سبزوار رسما افتتاح شد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 اسفند 1393 - 19:04
-

گلزار شهدای سبزوار رسما افتتاح شد

سبزواریان: در آستانه بیست و دوم اسفندماه روز بزرگداشت شهدا، گلزار شهدای سبزوار رسما افتتاح شد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، در این مراسم که با معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار، امام جمعه، اعضای شورا، مسئولان شهری و جمعی از خانواده های معظم شاهد و ایثارگر در محل مصلای سبزوار برگزار شد، گلزار

golzar-shohada-sabzevar-01سبزواریان: در آستانه بیست و دوم اسفندماه روز بزرگداشت شهدا، گلزار شهدای سبزوار رسما افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، در این مراسم که با معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار، امام جمعه، اعضای شورا، مسئولان شهری و جمعی از خانواده های معظم شاهد و ایثارگر در محل مصلای سبزوار برگزار شد، گلزار شهدای سبزوار رسما افتتاح، مجتمع فرهنگی شهدا کلنگ زنی و از یادمان شهدای هویزه رونمایی شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار در این مراسم گفت: کار ساماندهی گلزار شهدای سبزوار از سال ۸۶ با صرف هزینه ای بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و سپس مشارکت نهادها و ادارات شهرستان و خانواده معظم شهدا و ایثارگر سبزوار آغاز شد.

علیرضا فیلسرایی افزود: در این گلزار ابدان ۵۱۸ شهید مطهر در ۳ قطعه تدفین شده که پیکر ۱۰ شهید دیگر والامقام نیز که در سایر نقاط مصلا پراکنده است با قول مساعد شهردار سبزوار ساماندهی خواهد شد.

وی با بیان اینکه گلزار شهدای سبزوار دارای یک رواق در ضلع جنوبی، ۳ ایوان در سمت های شمال، شرق و غرب، فضای نمایشگاهی و یادمان شهدای هویزه است، تصریح کرد: در اطراف این گلزار همچنین ۳ قطعه برای خانواده های شهدا، ایثارگر و شهدای انقلاب وجود دارد.

فیلسرایی به کلنگ زنی مجتمع فرهنگی شهدا نیز اشاره کرد و افزود: این مجتمع در ابتدا با مشارکت خانواده های شهدا در ابتدا آغاز شد و در تفاهم نامه ای که اخیرا با شهرداری سبزوار به امضا رسید مابقی کار به کمک شهرداری صورت خواهد گرفت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار گفت: این مجمتع دارای ۱۴۵۰ متر مساحت و ۳۳۶۰ متر مربع زیربناست که در خود سالن اجتماعات، آمفی تئاتر، کتابخانه و آشپزخانه را در خود جای خواهد داد.

وی همچنین از شهرداری، تیپ ۴۷ سلمان، آمادگاه ابوذر و اداره راه و شهرسازی که بیشترین همکاری را برای ساماندهی گلزار شهدای سبزوار داشتند تقدیر کرد.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز با بیان اینکه طرح نوسازی المان شهدای هویزه از سال ۸۹ در دستور کار قرار گرفت، گفت: طرح جدید المان پس از نظرهای کارشناسی با هنرمندان و خانواده های معظم شهدا در دستور کار قرار گرفت.

ایزدیان افزود: این المان در مدت حدود ۴ ماه با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیون تومان از طریق وقفیات و خیرین ساخته شد.

دکتر طالبی شهردار سبزوار هم در این مراسم گفت: باورم نمی شد روزی من، که در کنار شهیدان فرومندی، شمس ابادی و فتاحی بودم امروز باید مزار مطهر آن بزرگواران را بهسازی و ساماندهی نمایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.