کد خبر : 2005
دیدگاه‌ها برای گل بود به سبزه نیز آراسته شد! بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1393 - 19:48
-

گل بود به سبزه نیز آراسته شد!

مدتی پیش فغان سر دادیم که یا ایهاالناس از دو جای این شهر آب مجانی داره میزنه بیرون و هرز میره، یکی بیاید حالش را ببرد و سبزوار را گلستان کند، ولی ازدیوار خاک ریخت اما از مسئولین این شهر حرکتی، جنبشی یا حتی ندایی برنخاست که نخاست! پس به ناچار نتیجه گرفتیم که مسئولین

مدتی پیش فغان سر دادیم که یا ایهاالناس از دو جای این شهر آب مجانی داره میزنه بیرون و هرز میره، یکی بیاید حالش را ببرد و سبزوار را گلستان کند، ولی ازدیوار خاک ریخت اما از مسئولین این شهر حرکتی، جنبشی یا حتی ندایی برنخاست که نخاست!
پس به ناچار نتیجه گرفتیم که مسئولین فعلی به تبعیت از اسلاف خویش همچنان پشت گوش انداختن و منفعل بودن را پیشه ساخته اند و گویی این شهر با همان روال باری به هرجهت درحال اداره شدن است.

اما اینک چند هفته ای می شود که مشکلی بر مشکلات دیگر این شهر اضافه شده که چشم پوشی از آن صرفاً مربوط به شخص یا اشخاص خاصی نمی شود تا ندیده اش گرفت بلکه دود قصور بر این معضل دیر یا زود به چشم همگان خواهد رفت.

داستان از این قرار است که هفته هاست به آن آب مفت و مجانی که در میدان آل احمد هرز می رود انشعاباتی از فاضلاب نیز اضافه شده که بوی گندش به مانند دیواره ای از آلودگی از مرکز تا جنوب شهر را در برگرفته و این بوی تعفن هر لحظه در طی مسیرش از جلو صدها مغازه از نانوایی، قصابی، مسجد و مدرسه گرفته تا آشپزخانه و… عبور می نماید و بی شک باعث انتشار انواع بیماری ها آن هم در هوای گرم این روزها خواهد شد.

به هرجهت این آلودگی محیطی به قدری ابعاد ناخوشایند و بزرگی دارد که بعید می رسد بوی نامطبوعش به مشام کارشناسان و بازرسان مجرب بهداشت و محیط زیست نرسیده باشد.
باری در این دوره و زمانه که انسان ها در تمام جهان به جد می کوشند خود را از شر بیماری های معمول یا غیر معمول نجات دهند واقعاً جای تاسف و نگرانی دارد که مسئولین امر در جهت جلوگیری از انتشار و زمینه ی بیماری هایی از این دست واکنشی نشان نداده اند.

بنده خدای مسافری که به جبر زمانه و به دلیل خرابی خودرواش چند روزی است که در معرض این بوی فاضلاب قرار گرفته از عدم اقدام به موقع در جهت رفع این معضل علاوه بر شکوه، در عجب است که چگونه شهروندان سبزواری خود پیگیر جریان نمی شوند و از ادارات مربوطه نمی خواهند اقدام عاجل به عمل آورند!

این نکته آخر از آن جهت آورده شد که به رگ غیرت بعضی برخورد و قدم شایسته ای بردارند یا اگر در خواب غفلت به سر می برند کافیست فقط چند ثانیه مسیر فلکه ی آل احمد تا حوالی میدان بار را بپیمایند تا متوجه عمق فاجعه شوند.

(یاد آوری مجدد اینکه مسیر یاد شده مسیر کمی هم نیست که نادیده گرفته شود!)

 باد صبا / وبلاگ تاوپلج

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.