کد خبر : 21406
دیدگاه‌ها برای یادواره شهدا در سبزوار متمرکز برگزار شود بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مرداد 1398 - 19:54
-

یادواره شهدا در سبزوار متمرکز برگزار شود

ایثار – سید جلال کرابی رئیس بنیاد سبزوار گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یادواره شهدا متمرکز برگزار شود مهدی محتشم هشتم مردادماه در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سبزوار به خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی ایثار رضوی در این شهرستان گفت: ترویج ایثار و شهادت در جامعه نیازمند بسترهای متفاوتی اقتصادی، اجتماعی و

ایثار – سید جلال کرابی

رئیس بنیاد سبزوار گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یادواره شهدا متمرکز برگزار شود

مهدی محتشم هشتم مردادماه در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سبزوار به خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی ایثار رضوی در این شهرستان گفت: ترویج ایثار و شهادت در جامعه نیازمند بسترهای متفاوتی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار در رابطه با اهمیت ترویج این فرهنگ متعالی افزود: معمولاً یادواره شهدا برای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا در طول سال برگزار می‌شود و این برنامه‌ها بهترین راه ترویج فرهنگ ایثار در بین نسل جوان است.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ سال از انقلاب اسلامی و ۳۰ سال از دوران دفاع مقدس می‌گذرد، اظهار داشت: شهدا جان شیرین خود را برای حفظ انقلاب در طبق اخلاص گذاشتند و از سویی در طول این سال‌ها برگزاری یادواره‌ها به‌صورت جزیره‌ای بوده است.

محتشم با اشاره به اینکه اصل برنامه‌ها باید بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا باشد، افزود: یادواره‌ها باید از حالت قصه‌پردازی خارج شده و بیشتر روایتی از سیره زندگی، رشادت و فداکاری شهدا باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۳ یادواره در سبزوار برگزار شده است، ادامه داد: در برگزاری یادواره اولویت برنامه به حضور جوانان در این مراسم بوده است و در سال جاری به برگزاری یادواره‌ها به‌صورت متمرکز توجه ویژه‌ای شده است.

محتشم به عملکرد بنیاد سبزوار در این خصوص اشاره کرد و گفت: در سال جدید ۱۰ یادواره برگزار شده، از سویی گرامیداشت شهدا در مدارس، جلسات شورای اداری به نام شهدا، آبروی محله افتخار محله، بزرگداشت شهدا و برگزاری جلسات شورای اداری به یاد شهدا در این شهرستان در راستای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان، برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یعنی پاسداری از خون شهدا، افزود: بهتر است به اصل موضوع شهدا  توجه شود یعنی منش رفتاری، خصلت‌های اخلاقی، پشتکار و تفکر جهادی این عزیزان برای مردم بیان شود.

وی ضمن قدردانی از پیام‌آوران ایثارگر سبزواری گفت: ۱۷ نفر از جانبازان و آزادگان سرافراز این خطه حرف‌های ناگفته دوران دفاع مقدس را برای جوانان در یادواره‌ها، بزرگداشت و یادبود شهدا روایت می‌کنند.
رئیس بنیاد سبزوار اظهار کرد: سبزوار  947 شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است و ضروری است تمامی خاطرات جمع‌آوری و برای آیندگان محفوظ شود.

 وی در همین راستا ادامه داد: برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و  آشنایی مردم به‌ویژه نسل جوان  با شهدای شهرستان، تصاویر شهیدان در بلوارهای سطح شهر و  ورودی روستاهای این شهرستان نصب شده است که این کمترین کاری است که برای شهدا انجام دادیم هرچند نیاز است هرچند سال تصاویر شهدا تعویض شود که در این راستا نیازمند همکاری سایر ادارات این شهرستان هستیم.

وی به یادواره شهدای هویزه اشاره کرد و ادامه داد: در کلام رهبری شهدای هویزه با شهدای دشت کربلا مقایسه می‌شوند و سبزوار بیش از ۲۹ سال میزبان این یادواره بوده است.

وی در خصوص جمع‌آوری اسناد شهدا افزود: بنیاد سبزوار در راستای فعالیت‌های فرهنگی خود، یادگارهایی به‌جامانده از شهدا مانند مدارک، وصیت‌نامه، لباس و وسایل شهید را جمع‌آوری تا برای آینده ذخیره شود.

وی ضمن تشکر از آموزش‌وپرورش که در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در میان دانش آموزان نقش برجسته‌ای را ایفا کرده است، اظهار داشت: طرح شهید پژوهی از سال ۱۳۹۰ با همکاری آموزش‌وپرورش در سبزوار اجرا می‌شود در این طرح هر دانش‌آموز در رابطه با زندگی یک شهید تحقیق و پژوهش  می‌کند سپس نوشته‌های دانش آموزان جمع‌آوری و تبدیل به کتابچه می‌شود.

گفتنی است شهرستان سبزوار ۹۴۷ شهید، ۳۱۵۶ جانباز و ۲۶۵ آزاده را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.