کد خبر : 8549
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 خرداد 1394 - 19:12
-

یادی از شهید تخریب چی و غواص سبزواری، علیرضا مطهری زاده

سبزواریان: در روزهایی که به برکت بازگشت و تشییع پیکر ۱۷۵ شهید غواص عملیات کربلای ۴ ، فضای کشور بار دیگر آکنده از عطر معنویت آلاله های سرخی شده است که جان خود را فدای دفاع از کیان ایران اسلامی کردند، فرصت مناسبی فراهم آمده است، تا یک بار دیگر یاد همه شهدای گلگون کفن

alireza-motaharizadeh01سبزواریان: در روزهایی که به برکت بازگشت و تشییع پیکر ۱۷۵ شهید غواص عملیات کربلای ۴ ، فضای کشور بار دیگر آکنده از عطر معنویت آلاله های سرخی شده است که جان خود را فدای دفاع از کیان ایران اسلامی کردند، فرصت مناسبی فراهم آمده است، تا یک بار دیگر یاد همه شهدای گلگون کفن ۸ سال دفاع مقدس زنده شود و خانواده، دوستان و همرزمان و اقوام دور و نزدیک شهدای معزز به مرور خاطرات آنان بپردازند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، محمدرضا پوینده یکی از همشهریان سبزواری است که هم راستا با همین شور و حال معنوی ایجاد شده در سراسر ایران، عکسی از یک شهید سرافراز دیار سربداران را در برخی شبکه های اجتماعی منتشر کرده است که هرچند جزء ۱۷۵ شهید غواص عملیات کربلای ۴ نبوده است، اما با همان لباس غواصی در جبهه های جنگ حضور یافته و سرانجام در عملیات مرصاد به شهادت رسیده است.

شهیدی که محمدرضا پوینده تصویری از وی را منتشر کرده است، شهید علیرضا مطهری زاده تخریب چی و غواص دلاوری است که در ۵ مرداد ۶۷ در شلمچه به فیض شهادت نائل شده است.

پوینده که با شهید مطهری زاده نسبت فامیلی نزدیک دارد، پس از انتشار یک قطعه عکس از این شهید سرافراز، در متنی کوتاه نوشته است:

«پسر عمه عزیزم، سردار شهید علیرضا مطهری زاده، یک شریف زاده و بزرگ زاده ای که تجسم خلوص، انسانیت و دلاوری بود. فرزند سبزوار و از تبار سربداران»

محمدرضا پوینده که از مدیران ارشد در سازمان میراث فرهنگی کشور است و این روزها در یکی از گروه های تلگرامی شکل گرفته پیرامون مباحث توسعه سبزوار، فعالیت گسترده ای دارد، در یک گفتگوی خصوصی با اسرارنامه عنوان کرده است، شهیدمطهری زاده از فرماندهان واحد تخریب تیپ ۲۱ امام رضا بوده و از ابتدا تا آخر جنگ در جبهه حضور داشته و خط شکنی می کرده است و سرانجام در آخرین روزهای جنگ در حالی که نتوانسته تنها فرزندش را ببیند به فیض شهادت نائل شده است.

پوینده که اخیراً به سرپرستی صندوق احیاء اماکن فرهنگی و تاریخی کشور منصوب شده است، می افزاید: جلیل تنها فرزند به یادگار مانده از سردار شهید علیرضا مطهری زاده که مدتی بعد از شهادت پدر به دنیا آمده است، هم اکنون خلبان هواپیمای مسافربری ماهان است و در این حرفه حساس مشغول خدمت به هم میهنان خود می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
شبنم رمضانی پنجشنبه , ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹

روحش شاد

ناشناس جمعه , ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۴:۱۴

سلام
امیدواریم در مدتی که آقای پوینده اونجاست فکری برای میراث فرهنگی و گردشگری سبزوار بشه و از حضور او استفاده کنیم. وضع میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان خیلی فشله.

نظرات بسته شده است.