کد خبر : 23505
دیدگاه‌ها برای یک‌میلیون و ۵۱ هزار بازدید از اماکن تاریخی سبزوار به ثبت رسید بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 مهر 1398 - 8:00
-

یک‌میلیون و ۵۱ هزار بازدید از اماکن تاریخی سبزوار به ثبت رسید

ایرنا از ابتدای سال جاری تاکنون یک‌میلیون و ۵۱ هزار بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی سبزوار به ثبت رسیده است. رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سبزوار گفت: بر اساس اطلاعات ثبت شده بیشترین بازدیدها از مقبره امامزاده شعیب (ع)، خانه‌های تاریخی، آرامگاه اسرار و موزه‌های شهرستان سبزوار بوده است. سیدرضا حسینی افزود:

ایرنا

از ابتدای سال جاری تاکنون یک‌میلیون و ۵۱ هزار بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی سبزوار به ثبت رسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سبزوار گفت: بر اساس اطلاعات ثبت شده بیشترین بازدیدها از مقبره امامزاده شعیب (ع)، خانه‌های تاریخی، آرامگاه اسرار و موزه‌های شهرستان سبزوار بوده است.

سیدرضا حسینی افزود: سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر حضرت امام رضا (ع) از مسیر سبزوار تردد می‌کنند که فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان به مسافران و زائران است.

وی اظهار داشت: وجود خانه‌های تاریخی  فراوان یکی از عوامل تحول گردشگری سبزوار است که با احیا و مرمت آن‌ها بستر رشد گردشگری و توسعه اقتصادی شهرستان بیش از گذشته فراهم می‌شود.

سبزوار از شهرهای تاریخی و بزرگ خراسان رضوی در غرب این استان است که با بیش از ۹۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی، ۶ موزه، جاذبه‌های طبیعی کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید ۱۵ نوع صنایع‌دستی و سنتی، ظرفیت قابل‌توجهی در عرصه گردشگری دارد.

مجموعه تاریخی زعفرانیه، مساجد پامنار و جامع، آرامگاه‌های حاج ملاهادی سبزواری (اسرار) و کاشفی، مناره تاریخی خسروگرد و مصلای تاریخی بخشی از مکان‌های دیدنی این دیار برای مسافران است.

کاروانسراهای بین‌راهی در حاشیه جاده قدیم ابریشم و تفرجگاه‌های دلبر، ششتمد، مناطق پناهگاه حیات‌وحش شیر احمد و پروند از دیگر مکان‌های دیدنی سبزوار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.