دیدگاه‌ها برای یک تولد و یک مسیر بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 2 خرداد 1399 - 23:10
-

یک تولد و یک مسیر

به‌مناسبت دوم خرداد، سال‌روز شروع «سبزواریان»

سبزواریان، علی ششتمدی: مهدی مقصودی را خیلی دورادور می‌شناختم تا آن روز نزدیک ظهر! وقتی برای معارفۀ شهردار جدید ششتمد، داخل محوطۀ آفتابی یک سایۀ کوتاه پیدا کرده بودیم و صحبت می‌کردیم. بعد از صحبت همان روز، به من این افتخار داده شد که ۵ سال سردبیر تنها مجلۀ منظم و قانون‌مند شهرستان و منطقه باشم (در مورد کیفیت آن مخاطب‌ها و اهالی رسانه باید قضاوت کنند. امید که خوب و حتی بهترین بوده باشد). مهدی مقصودی، صاحب امتیاز مدیرمسئول سبزواریان و ستارۀ شرق، من را به خاطر چند یادداشت که برای سبزواریان فرستاده بودم می‌شناخت! همان چند یادداشت عامل آشنایی شد که بعدتر به یک اعتماد کامل ختم شد.

امروز سالگرد شروع سبزواریان بود. اولین سایت خبری سبزوار، با مجوز قانونی و رسمی! در تمام این سال‌ها، به‌عنوان بخشی از تیم سبزواریان، افتخار فعالیت داشته‌ام، چه در زمان سلطنت سایت‌ها بر رسانه‌های فضای سایبری، چه در زمانی که نسخه‌های بازنشر مطالبشان، در فضای مجازی جانشین سایت‌ها و بِلاگ‌ها شدند. امیر مسکنی عزیز مبدع سبزواریان بود و سال‌ها با نگاه خاصی که به رسانه داشت کنارش کار کردم. بعد از سال‌ها تلاش و فعالیت مؤثر او، موسی‌الرضا وثوق ادامۀ کار این رسانه را دست گرفت. کسی که بدون شک یکی از مهم‌ترین رویش‌های فضای رسانۀ سبزوار در سال‌های اخیر است. هر دو سردبیر سبزواریان را از بهترین‌های رسانه می‌دانم.

سبزواریان امروز شش‌ساله می‌شود و در این هفت سال، غیر از حرف‌هایی که برای گفتن داشت، رویه‌های مهمی را عوض کرد. آن‌ها که فضای رسانه را در سال‌های گذشته می‌شناسند، به‌خوبی می‌دانند چه می‌گویم! استقلال فکری مهدی مقصودی و اینکه هرگز زیر سایۀ منافع شخص یا گروهی، خود را ـ از آفتاب داغِ حملات ـ در امان نگاه نداشت، نگاه قانون‌مند و نظم‌گرای امیر مسکنی و انگیزۀ جوانی و نگاه تحلیلیِ موسی‌الرضا وثوق، در کنار همۀ نام‌های طولانی که این سال‌ها به‌عنوان نویسنده، عکاس، خبرنگار، ادمین و … در این رسانۀ اینترنتی و فضای مجازی فعالیت کرده‌اند، به سبزواریان روح و هویت مشخصی داده است! امروز این رسانه «شخصیت» دارد! و این شخصیت مرهون زحماتی است که پایش کشیده شده است!

سالگردش مبارک و امیدوارم این کودک شش‌ساله، روزهای بالندگی و جوانی را هم باشکوه طی کند و چه دعایی بهتر و زیباتر از دعای پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایمان، در روز تولدش، که می‌گفتند: الهی پیرشی جوون!
به امید شصت‌سالگی سبزواریان!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.