کد خبر : 5104
دیدگاه‌ها برای یک روز سید حسن، یک روز مطهری. فردا؟ بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 دی 1393 - 12:59
-

یک روز سید حسن، یک روز مطهری. فردا؟

هستی حکیمی، انصاف نیوز: نطق پیش از دستور چند روز پیش علی مطهری که ناتمام ماند و جلسه ی مجلس را به تعطیلی کشاند را می‌توان از ابعاد گوناگون مورد بحث و بررسی قرار داد. نطقی که نشان داد آستانه ی تحمل کسانی که خود را اصولگرا می‌نامند به قدری پایین است که تاب تحمل شنیدن

seyed-hasan-khomeini-ali-motahhariهستی حکیمی، انصاف نیوز: نطق پیش از دستور چند روز پیش علی مطهری که ناتمام ماند و جلسه ی مجلس را به تعطیلی کشاند را می‌توان از ابعاد گوناگون مورد بحث و بررسی قرار داد. نطقی که نشان داد آستانه ی تحمل کسانی که خود را اصولگرا می‌نامند به قدری پایین است که تاب تحمل شنیدن هیچ جمله‌ای که در نقدشان باشد را ندارند. آنها می‌توانند نطق را قطع کنند، فرد را مضروب کنند و بعدها هم در سرمقاله‌هایشان او را مورد تمسخر و تحقیر قرار دهند و بگویند سن تو به درک پدرت قد نمی‌دهد.

آنها حتی پا را فراتر گذاشته و بحث بررسی مجدد اعتبارنامه ی وی را هم در محافلی مطرح می‌کنند. نطق دیروز علی مطهری نشان داد او علی‌الحق فرزند شهید مطهری است. از قضا کسانی که می‌گویند سن او به درک سیره ی پدرش قد نمی‌دهد باید بدانند منش استاد بزرگ مرتضی مطهری همین است که پسرش در پیش گرفته و آن همانا ماندن بر اعتقادی است که فکر می‌کند صحیح است.

اصولگرایان در برخورد با پدیده ی “نطق ناتمام” افکار عمومی را به چند نکته توجه دادند:

– اینکه آستانه ی تحملشان بسیار پایین است. یک روز علی مطهری، یک روز سیدحسن خمینی و … و این یعنی هر کسی با ما نیست علاوه بر اینکه علیه ماست باید به‌گونه‌ای تخریب شود که از زندگی نیز ساقط شود. ما به قدری تبحر در اتهام زنی داریم که فرد مذکور را از زندگی ساقط کنیم و آب هم از آب تکان نخورد و چنان استادانه طی این سال‌ها اینگونه اقدام کرده‌اند و هیچ مرجعی هم با آنها برخورد نکرده است که هیچ ترسی ندارند و بی واهمه حرفشان را می‌زنند.

– اینکه اصولگرایان بیش از داشتن جاذبه، دارای دافعه هستند و این رویکردشان باعث ریزش استراتژیک در اردوگاهشان می‌شود. یک روز با تمام قوا از احمدی نژاد حمایت می‌کنند و بعدها از او اعلام برائت کرده و می‌گویند او از ما نبوده و یک روز علی مطهری که قطعا با معیارهای دقیق، اصلاح‌طلب نیست را چنان مورد هجمه و نکوهش قرار می‌دهند و منافق و فتنه گر و … می‌خوانند که باور اینکه او متعلق به ارودگاه خودشان بوده سخت می‌شود.

در واقع از رسالت‌های یک نماینده ی مجلس دفاع قاطع از حقوقی است که فکر می‌کند تضییع شده است. از همه ی نمایندگان انتظار می‌رود جایی که حس می‌کنند باید محکم بر اصول بایستند ایستادگی کنند نه اینکه اقدام به زور و برخورد کرده و روش گفت و گو را نادیده بگیرند.

– تبدیل تهدید به فرصت و مخالف به موافق، هنری است که اصولگرایان آن را فراموش کرده‌اند و گویا برایشان اهمیت چندانی ندارد که به صورت مستدل به نفی مخالف بپردازند یا حتی اجازه ی انتشار عقاید متفاوت با عقایدشان را بدهند. هر دهانی که از آن صدایی مخالف نظر آنها خارج شود باید بسته شود و این یعنی کمک به تحقق جامعه ی تک صدایی و این همان چیزی است که دوست دارند.

علی مطهری فارغ از محتوای نطقش و جدای از اینکه همواره شجاعانه بر روی آنچه صحیح می‌دانسته ایستاده است، در اذهان عمومی به عنوان یک نماینده ی واقعی شناخته خواهد شد. مردم به شما که عنوان نماینده ی ملت را یدک می‌کشید رای نداده‌اند که برخورد قهری و فیزیکی در مجلس داشته باشید و آنجا که حقوق اولیه ی مردم را در مخاطره می‌بینید سکوت کنید یا در مجلس چرت بزنید یا در جلسه حاضر نشوید. مردم از شما توقع دارند نماینده ی واقعی ملت باشید. همانطور که اعضای یک کمیسیون روزی برای تخصصی خوانده نشدن کمیسیونشان استعفای دسته جمعی می‌دهند و یا اینجا عده‌ای با نماینده ی ناطق برخورد می‌کنند و … امیدواریم روزی هم برای حقوق مردم، اینگونه اقداماتی صورت گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.