کد خبر : 20251
دیدگاه‌ها برای یک فروند پهپاد سمپاش در جغتای رونمایی شد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 خرداد 1398 - 19:03
-

یک فروند پهپاد سمپاش در جغتای رونمایی شد

ایرنا مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: نخستین دستگاه پهپاد سم‌پاش برای استفاده بخش کشاورزی روز پنجشنبه با حضور مسئولان و بهره‌برداران بخش کشاورزی در این شهرستان رونمایی شد. مهدی دستورانی افزود: این فروند پهپاد سم‌پاش توسط شرکت تعاونی ماندگار هلالی شهرستان جغتای با سرمایه‌گذاری دو میلیارد ریال خریداری شده است. وی با اشاره به وجود

ایرنا

مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: نخستین دستگاه پهپاد سم‌پاش برای استفاده بخش کشاورزی روز پنجشنبه با حضور مسئولان و بهره‌برداران بخش کشاورزی در این شهرستان رونمایی شد.

مهدی دستورانی افزود: این فروند پهپاد سم‌پاش توسط شرکت تعاونی ماندگار هلالی شهرستان جغتای با سرمایه‌گذاری دو میلیارد ریال خریداری شده است.
وی با اشاره به وجود آفات مختلف بخش کشاورزی اضافه کرد: با استفاده از پهپاد سمپاش بخش وسیعی از مزارع و باغات شهرستان در بازه زمانی کوتاه سم‌پاشی می‌شود.
او ادامه داد: استفاده از پهپاد سم‌پاش سبب کاهش آلودگی محیط‌زیست و صرفه‌جویی در مصرف آب است چراکه در سم‌پاشی سنتی به ازای هر هکتار ۲۲۰ لیتر آب مصرف می‌شود که این میزان در پهپاد هشت لیتر است.
جغتای دارای ۵۲ روستا با ۲۳ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی است. ۹ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری و دامداری این شهرستان فعال هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.