کد خبر : 19499
دیدگاه‌ها برای یک قلاده کفتار در برخورد با خودرو در جغتای تلف شد بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 10 فروردین 1398 - 17:50
-

یک قلاده کفتار در برخورد با خودرو در جغتای تلف شد

ایرنا رئیس اداره محیط زیست جغتای گفت: یک قلاده کفتار امروز بر اثر برخورد با خودرو در جاده جغتای – جاجرم واقع در غرب خراسان رضوی تلف شد. مصطفی کلاته افزود: این حادثه در محدوده منطقه شکار ممنوع ریوند برای این حیوان شبگرد و گوشتخوار رخ داد. کفتار بیشتر از لاشه حیوانات تغذیه می‌کند و

ایرنا
رئیس اداره محیط زیست جغتای گفت: یک قلاده کفتار امروز بر اثر برخورد با خودرو در جاده جغتای – جاجرم واقع در غرب خراسان رضوی تلف شد.

مصطفی کلاته افزود: این حادثه در محدوده منطقه شکار ممنوع ریوند برای این حیوان شبگرد و گوشتخوار رخ داد. کفتار بیشتر از لاشه حیوانات تغذیه می‌کند و این گونه از وحوش به رفتگر طبیعت معروف است لذا نقش مهمی در نظافت طبیعت و جلوگیری از بیماریها بر اثر فساد لاشه حیوانات دارد.
منطقه شکار ممنوع ریوند در محدوده شهرستانهای سبزوار، جغتای، جوین و داورزن با وسعت ۷۵ هزار و ۱۰۸ هکتار با سیمای طبیعی برخوردار از کوهستان، دشت و تپه ماهور یکی از زیستگاههای ارزشمند حیات وحش در خراسان رضوی به شمار می‌ رود. 
این منطقه گونه‌ های جانوری و گیاهی ارزشمند همچون آهو، کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، گرگ و کفتار، کبک، تیهو، هوبره، بالابان و درختان و انواع پرندگان شکاری همچون شاهین، عقاب طلایی و سارگپه را در خود جای داده است. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.