کد خبر : 23654
دیدگاه‌ها برای یک هزار و ۳۵۰ پایگاه غربالگری تنبلی چشم در خراسان رضوی فعال شد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 آبان 1398 - 15:42
-

یک هزار و ۳۵۰ پایگاه غربالگری تنبلی چشم در خراسان رضوی فعال شد

ایرنا یک هزار و ۳۵۰ پایگاه غربالگری تنبلی چشم از ابتدای آبان ماه در مهدهای کودک خراسان رضوی فعال شده است. مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در حاشیه بازدید از خانه‌های کودکان و نوجوانان شهرستان سبزوار گفت: در این پایگاه‌ها طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای کودکان سه تا ۶ ساله اجرا می‌شود. حمیدرضا پوریوسف افزود: برخی

ایرنا

یک هزار و ۳۵۰ پایگاه غربالگری تنبلی چشم از ابتدای آبان ماه در مهدهای کودک خراسان رضوی فعال شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در حاشیه بازدید از خانه‌های کودکان و نوجوانان شهرستان سبزوار گفت: در این پایگاه‌ها طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای کودکان سه تا ۶ ساله اجرا می‌شود.

حمیدرضا پوریوسف افزود: برخی کودکان بطور مادرزادی یا از بدو تولد دارای نقص در بینایی می‌شوند که خود یا خانواده‌ها متوجه آن نمی‌شوند لذا مراجعه به این مراکز سبب جلوگیری از نابینایی پنهان در کودکان می‌شود.

وی اظهار داشت: درصورتی‌که کودک از یک چشم کم‌بینا بوده و اختلاف دید داشته باشد و در سنین کودکی درمان نشود، کم بینایی وی دائمی می‌گردد.

وی با بیان اینکه کودکان در سنین رشد هستند و دید چشم آن‌ها مدام تغییر می‌کند گفت: خانواده‌ها درصورتی‌که سال گذشته به پایگاه غربالگری تنبلی چشم  مراجعه داشته‌اند امسال نیز باید به این پایگاه‌ها مراجعه نمایند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه سال گذشته ۲۴۰ هزار کودک سه تا ۶ سال در این استان مورد معاینه بینایی قرار گرفتند افزود: غربالگری تنبلی چشم در مهدهای کودک حاشیه شهرها و روستاها رایگان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.