کد خبر : 21364
دیدگاه‌ها برای ۱۰۵ تن شیرین بادیان در داورزن برداشت شد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 مرداد 1398 - 15:00
-

۱۰۵ تن شیرین بادیان در داورزن برداشت شد

ایرنا حدود ۱۰۵ تن گیاه دارویی شیرین بادیان (انیسون) طی سال زراعی جاری در شهرستان داورزن برداشت شد. مسئول باغبانی جهاد کشاورزی داورزن گفت: امسال ۹۵ هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت شیرین بادیان بود که به‌طور میانگین در هر هکتار بیش از یک تن از این محصول تولید شد. محمدرضا داورزنی افزود: شهرستان داورزن

ایرنا


حدود ۱۰۵ تن گیاه دارویی شیرین بادیان (انیسون) طی سال زراعی جاری در شهرستان داورزن برداشت شد.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی داورزن گفت: امسال ۹۵ هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت شیرین بادیان بود که به‌طور میانگین در هر هکتار بیش از یک تن از این محصول تولید شد.

محمدرضا داورزنی افزود: شهرستان داورزن از نظر سطح زیر کشت و برداشت گیاه شیرین بادیان رتبه نخست را در خراسان رضوی دارد و این گیاه دارویی در بهبود تنفس، کاهش درد و کاهش تشنگی مؤثر است.

وی با اشاره به اقلیم آب و هوایی مناسب داورزن برای کشت گیاهان دارویی اظهار داشت: هم‌اکنون دو هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت هزار و ۳۰۰ نوع گیاه دارویی اختصاص دارد.

چهار هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری و دامپروری داورزن فعال هستند و سطح عرصه‌های کشاورزی این شهرستان ۲۰ هزار هکتار شامل ۱۷ هزار هکتار کشتزار و سه هزار هکتار باغ است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.