کد خبر : 29498
دیدگاه‌ها برای ۱۰ هزار نفر از کادر درمان خراسان رضوی واکسن آنفلوانزا زدند بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آبان 1400 - 17:06
-

۱۰ هزار نفر از کادر درمان خراسان رضوی واکسن آنفلوانزا زدند

مسئول هماهنگی امور واکسیناسیون معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون افزون بر ۱۰ هزار نفر از کادر درمان زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی به طور رایگان واکسن آنفلوانزا تزریق کرده‌اند. دکتر امیررضا صالح‌مقدم اظهار داشت: بخش درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیش از ۱۵ هزار نفر پرسنل شامل پزشک، پرستار،

مسئول هماهنگی امور واکسیناسیون معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون افزون بر ۱۰ هزار نفر از کادر درمان زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی به طور رایگان واکسن آنفلوانزا تزریق کرده‌اند.

دکتر امیررضا صالح‌مقدم اظهار داشت: بخش درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیش از ۱۵ هزار نفر پرسنل شامل پزشک، پرستار، کارکنان اتاق عمل، هوشبری و سایر شاغلان این حوزه دارد که به تدریج همه آنها واکسن آنفلوانزا را دریافت می‌کنند.
وی بیان کرد: با توجه به احتمال تداخل و همزمانی این بیماری با پاندمی کرونا دئر فصل پاییز، تزریق واکسن آنفلوانزا به گروه‌های هدف، بویژه کادر درمان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: تزریق دُز سوم یا یادآور واکسن کرونا به کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از چند هفته گذشته آغاز شده است و به تدریج و با اولویت‌های تعیین شده همه کادر درمان دز سوم این واکسن را دریافت خواهند کرد.

بیماری آنفلوآنزا دارای سه تیپ A،B،C است و مجموعه‌ای از ویروس‌های عامل این بیماری شناخته شده‌اند که گونه‌های آن هر سال در حال تغییر است اما عمده بیماری آنفلوآنزای انسانی از نوع و تیپ A است که در سال گذشته گونه H۱N۱ بود.
گروه‌های هدفی که به صورت رایگان واکسن آنفلوآنزا دریافت می‌کنند شامل مادران باردار پرخطر، بیماران دچار ضعف سیستم ایمنی با اولویت بیماران دیالیزی، گیرندگان پیوند و بیماران مبتلا به بدخیمی، مبتلایان به تالاسمی ماژور و کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی بویژه افراد در معرض خطر ابتلا به کووید ۱۹ هستند.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیرپوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.