کد خبر : 25057
دیدگاه‌ها برای ۱۰ هزار کودک سبزواری غربالگری بینایی شدند بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 - 17:32
-

۱۰ هزار کودک سبزواری غربالگری بینایی شدند

ایرنا ۱۰ هزار کودک سه تا ۶ سال سبزواری طی سال جاری در طرح غربالگری بینایی به‌طور رایگان مورد سنجش قرار گرفتند. رئیس بهزیستی سبزوار روز شنبه در بازدید از پایگاه سیار غربالگری حاشیه این شهر به خبرنگار ایرنا گفت: از این تعداد ۲۰۰ کودک مشکوک به تنبلی چشم به بینایی‌سنجی ارجاع داده شدند.   مرضیه

ایرنا

۱۰ هزار کودک سه تا ۶ سال سبزواری طی سال جاری در طرح غربالگری بینایی به‌طور رایگان مورد سنجش قرار گرفتند.

رئیس بهزیستی سبزوار روز شنبه در بازدید از پایگاه سیار غربالگری حاشیه این شهر به خبرنگار ایرنا گفت: از این تعداد ۲۰۰ کودک مشکوک به تنبلی چشم به بینایی‌سنجی ارجاع داده شدند.  

مرضیه کسرایی فر افزود: برخی کودکان به‌طور مادرزادی یا از بدو تولد دارای نقص در بینایی می‌شوند که مراجعه به‌موقع آن‌ها به پایگاه‌های غربالگری تنبلی چشم سبب جلوگیری از نابینایی پنهان در کودکان می‌شود.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۰ هزار کودک سبزواری که غربالگری بینایی شده‌اند سه هزار و ۴۰۰ کودک ساکن مناطق روستایی بودند که از طریق پایگاه‌های سیار غربالگری شدند.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار گفت: طرح غربالگری بینایی با همکاری مهدهای کودک و با هدف پیشگیری از تنبلی چشم و نابینایی اجرا می‌شود که در مهدهای کودک حاشیه شهرها و روستاها رایگان است.

کسرایی فر افزود: ۸۲۰ نفر نابینا و کم‌بینای دارای پرونده در اداره بهزیستی سبزوار از خدمات توان‌بخشی و تخصصی استفاده می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.