کد خبر : 24286
دیدگاه‌ها برای ۱۱۰۰ روستای خراسان رضوی طرح کسب‌وکار دارند بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 آذر 1398 - 10:25
-

۱۱۰۰ روستای خراسان رضوی طرح کسب‌وکار دارند

ایرنا دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: طرح هر روستا یک معین از محورهای ستاد اقتصاد مقاومتی است و در این راستا برای هزار و ۱۰۰ روستای استان طرح کسب‌وکار تعریف شده است. علی‌اکبر لبافی سه‌شنبه شب در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی سبزوار با حضور معین‌های اقتصادی این شهرستان افزود: از مزایای طرح

ایرنا

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: طرح هر روستا یک معین از محورهای ستاد اقتصاد مقاومتی است و در این راستا برای هزار و ۱۰۰ روستای استان طرح کسب‌وکار تعریف شده است.

علی‌اکبر لبافی سه‌شنبه شب در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی سبزوار با حضور معین‌های اقتصادی این شهرستان افزود: از مزایای طرح کسب‌وکار روستاها تدوین ظرفیت، پتانسیل‌ها و مشاغل مزیت دار این مناطق است که در طرح مثلث توسعه اقتصادی مورد توجه معین‌ها قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در طرح مثلث توسعه اقتصادی برای ۳۰ درصد روستاهای خراسان رضوی کارت اهداف صادر شده که در آن شاخص‌های وضع موجود مشخص و رسیدن به وضع مطلوب، سهم شاغلان و سرانه‌های درآمدی نیز پیش بینی شده است.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: در توسعه اقتصادی تأکید بر مشارکت مردم است و طرح هر روستا یک معین اقتصادی محور و الگوی مناسبی برای توسعه و رونق اقتصادی خراسان رضوی است.

لبافی افزود: در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی تاکنون ۱۰۰ معین اقتصادی مشخص شده و هر معینی مدل‌های مختلفی از توسعه را ارائه داده است.

فرماندار سبزوار نیز در این نشست گفت: توسعه روستاها از اولویت‌های طرح مثلث توسعه اقتصادی است و در این راستا برای هر روستای این شهرستان یک ستاد توسعه ایجاد شده است.

احمد برادران افزود: برای اجرای مثلث اقتصادی شهرستان سبزوار چند راهبرد تعریف شده که  فعالیت فکری و نرم‌افزاری، افزایش مشارکت مردم و روستائیان، تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری و تأکید بر مشاغل خُرد پشتیبان محور مهم‌ترین این راهبردهاست.

وی اضافه کرد: از پنج معین اقتصادی سبزوار  سه معین اقتصادی با ۳۰ طرح و سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد ریال ثبت سامانه شده‌اند.

 فرماندار سبزوار گفت: سه معین ثبت شده در سامانه تاکنون ۶۸۳ فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند و هفت مورد فعالیت فرهنگی به‌وسیله این معین‌ها ثبت شده است.

بر اساس مدل مثلث توسعه اقتصادی که هم‌زمان با آغاز فعالیت علیرضا رزم حسینی به‌عنوان استاندار خراسان رضوی اجرایی شد معین‌های اقتصاد مقاومتی ارائه آموزش‌های حوزه کسب‌وکار، تسهیل امر سرمایه‌گذاری و توانمندسازی مردم در مناطق روستایی و شهری و توسعه اقتصادی منطقه را عهده‌دار می‌شوند.

معین‌های اقتصاد مقاومتی در این طرح، وظیفه شناسایی ظرفیت‌های مناطق زیر پوشش، ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اشتغال‌زایی را بر عهده دارند.

در این طرح، استان خراسان رضوی به ۱۲ منطقه تقسیم شده تا با تعیین معین اقتصادی و جذب سرمایه برای هریک از این مناطق، رونق و آبادانی در منطقه افزایش یابد.

طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی دارای سه ضلع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارگزاران حکومت و سرمایه‌گذاران و کارآفرینان هستند که ائمه جمعه نیز به‌عنوان ناظران عالی در داخل این مثلث قرار گرفته‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.