کد خبر : 31365
دیدگاه‌ها برای ۱۲۰ تن شیرین بادیان در داورزن برداشت شد بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 خرداد 1401 - 14:15
-

۱۲۰ تن شیرین بادیان در داورزن برداشت شد

برداشت شیرین بادیان در داورزن

مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: از ابتدای سال زراعی کنونی یعنی از مهر ماه گذشته حدود ۱۲۰ گیاه دارویی (آنیسون) شیرین بادیان در این شهرستان برداشت و روانه بازار شده است.

علیرضا دلبری افزود: شهرستان داورزن به لحاظ سطح زیر کشت و برداشت گیاه دارویی شیرین بادیان رتبه نخست را در خراسان رضوی دارد و این گیاه دارویی در بهبود تنفس، کاهش درد و کاهش تشنگی موثر است.

وی ادامه داد: میانگین برداشت این گیاه دارویی یک تن در هکتار است که در یک دوره زراعی سه تا چهار ماهه بر روی زمین زراعی مستقر است.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: این شهرستان قطب گیاهان دارویی خراسان رضوی است و هم اکنون ۱۷ رقم گیاه دارویی در بیش از ۲ هزار هکتار از زمین‌های این شهرستان کشت می‌شود.

دلبری افزود: فلفل، شیربادیون، مرزه، شوید، خاکشیر، کنجد، زیره سبز، آویشن، رازیانه، گل گاوزبان، نعنای فلفلی، گل محمدی، شیرین بیان و خارشتر عمده گیاهان دارویی کشت شده در شهرستان داورزن هستند.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از خام فروشی، راه‌اندازی صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات در این شهرستان پیگیری می‌شود که در این راستا ناحیه صنعتی روستایی بیزه در داورزن ایجاد می‌شود.

حدود چهار هزار بهره بردار در بخش های کشاورزی، باغداری و دامپروری داورزن فعالیت دارند و این شهرستان دارای ۲۰ هزار هکتار عرصه کشاورزی شامل ۱۷ هزار هکتار کشتزار و سه هزار هکتار باغ است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.