کد خبر : 26689
دیدگاه‌ها برای ۱۲۰ تن گل محمدی در داورزن برداشت شد بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 اردیبهشت 1399 - 15:35
-

۱۲۰ تن گل محمدی در داورزن برداشت شد

ایرنا مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: با پایان فصل برداشت گل محمدی، ۱۲۰ تن محصول از گلستان‌های این شهرستان برداشت شد که این میزان دو برابر بیشتر از سال گذشته است. علی‌اصغر امانیان با بیان این مطلب افزود: بارش‌های مناسب و افزایش سطح زیر کشت این گیاه دارویی عامل تولید بیشتر گل محمدی از مجموع

ایرنا

مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: با پایان فصل برداشت گل محمدی، ۱۲۰ تن محصول از گلستان‌های این شهرستان برداشت شد که این میزان دو برابر بیشتر از سال گذشته است.

علی‌اصغر امانیان با بیان این مطلب افزود: بارش‌های مناسب و افزایش سطح زیر کشت این گیاه دارویی عامل تولید بیشتر گل محمدی از مجموع  ۴۰ هکتار گلزارهای بارور در این شهرستان بوده است.

وی اضافه کرد: از هر ۲۵ کیلوگرم گل محمدی ۵۰ لیتر گلاب تهیه می‌شود و از مهم‌ترین استفاده‌های این گل فرآوری و عرق‌گیری آن است و غنچه و گلبرگ‌های خشک شده این گل نیز به‌عنوان دمنوشی پرطرفدار است.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: داورزن با کشت گیاهانی همچون فلفل، شیربادیون، مرزه، شوید، خاکشیر، کنجد، زیره سبز، آویشن، رازیانه، گل گاوزبان، نعنای فلفلی، گل محمدی، شیرین بیان و خارشتر یکی از قطب‌های تولید گیاهان دارویی در خراسان رضوی محسوب می‌شود.

سطح زیر کشت محصولات کشاورزی داورزن ۲۰ هزار هکتار شامل ۱۷ هزار هکتار کشتزار و سه هزار هکتار باغ است.

چهار هزار و ۷۵۰ بهره‌بردار در حوزه کشاورزی، باغداری و دامپروری داورزن فعال هستند و  شغل ۸۵ درصد جمعیت این شهرستان کشاورزی و دامداری است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.