کد خبر : 29246
دیدگاه‌ها برای ۱۲۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای در جغتای خراسان رضوی تولید شد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 مهر 1400 - 12:17
-

۱۲۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای در جغتای خراسان رضوی تولید شد

سرپرست جهاد کشاورزی جغتای گفت: حدود ۱۲۰هزار تن ذرت علوفه‌ای از چهار هزار هکتار اراضی زیرکشت این محصول در این شهرستان تولید شد. محمد جواد ایزدیان افزود: تولید ذرت علوفه ای اهمیت زیادی دارد و از این طریق بخشی از نهاده های دامی دامداران تامین می شود. وی اضافه کرد: چهار هزار هکتار از اراضی شهرستان جغتای زیر کشت

سرپرست جهاد کشاورزی جغتای گفت: حدود ۱۲۰هزار تن ذرت علوفه‌ای از چهار هزار هکتار اراضی زیرکشت این محصول در این شهرستان تولید شد.

محمد جواد ایزدیان افزود: تولید ذرت علوفه ای اهمیت زیادی دارد و از این طریق بخشی از نهاده های دامی دامداران تامین می شود.

وی اضافه کرد: چهار هزار هکتار از اراضی شهرستان جغتای زیر کشت ذرت علوفه ای رفته بود که به طور میانگین در هر هکتار ۳۵ تن محصول برداشت شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی جغتای گفت: ذرت علوفه‌ای برداشت شده در داخل شهرستان مصرف و مازاد آن به سایر شهرستان ها ارسال می‌شود.

شهرستان جغتای از قطب های مهم کشاورزی و دامپروری خراسان رضوی است و سالانه افزون بر ۵۴۸ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در این منطقه تولید می شود و از این طریق بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال درآمد عاید بهره برداران می شود.

جغتای با ۳۴ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی یکی از مراکز اصلی خراسان رضوی در زمینه تولید محصولات اساسی و راهبردی کشاورزی چون گندم، چغندرقند، ذرت، گردو، انگور، فلفل، زعفران و پسته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.