کد خبر : 31788
دیدگاه‌ها برای ۱۵۰ حلقه چاه آب غیر مجاز در سبزوار شناسایی شد بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 تیر 1401 - 17:10
-

۱۵۰ حلقه چاه آب غیر مجاز در سبزوار شناسایی شد

مدیر امور آب ناحیه سبزوار: در حال حاضر ۱۵۰ حلقه‌ چاه آب غیرمجاز در این شهرستان شناسایی شده است که اقدامات قانونی برای انسداد آنها طی سال جاری در دستور کار قرار دارد.

محمد ثابتی‌مقدم افزود: طی یک سال گذشته با تلاش کارشناسان حقوقی و پس از دریافت دستور قضایی ۲۷۰ حلقه چاه آب غیر مجاز در شهرستان‌های سبزوار، داورزن، جوین، جغتای، خوشاب و ششتمد واقع در غرب خراسان رضوی مسدود شده است.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته برداشت بی‌رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است که بستن چاه‌های غیرمجاز نقش موثری در جلوگیری از این موضوع دارد.

 مدیر امور آب ناحیه سبزوار گفت:  حفر چاه‌های غیر مجاز در این منطقه با پایش کارشناسان امور آب سبزوار طی سال‌های گذشته بیش از ۶۰ درصد کاهش داشته  است.

ثابتی مقدم افزود: برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی همه چاه‌های دارای پروانه کشاورزی در این منطقه به شمارشگر هوشمند مجهز شده‌اند که این موضوع بیش از ۲۰ درصد حجم برداشت آب‌های زیرزمینی را کاهش داده است.

۶ شهرستان سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در حوزه عملکرد امور آب ناحیه سبزوار قرار دارند که  ۱۸ درصد کل منابع آبی خراسان رضوی را در خود جای داده‌اند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.