کد خبر : 29707
دیدگاه‌ها برای ۱۵۰ هزار تن چغندر تحویل کارخانه قند جوین شد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آذر 1400 - 8:29
-

۱۵۰ هزار تن چغندر تحویل کارخانه قند جوین شد

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: ۱۵۰ هزار تن چغندر قند در فصل برداشت امسال این محصول از مهرماه گذشته تاکنون توسط کشاورزان تحویل کارخانه قند این شهرستان واقع در غرب خراسان رضوی شده است. علی‌اکبر قارزی سطح زیر کشت پارسال چغندر قند در جوین را چهار هزار و ۵۳۰ هکتار ذکر و بیان کرد: این

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: ۱۵۰ هزار تن چغندر قند در فصل برداشت امسال این محصول از مهرماه گذشته تاکنون توسط کشاورزان تحویل کارخانه قند این شهرستان واقع در غرب خراسان رضوی شده است.

علی‌اکبر قارزی سطح زیر کشت پارسال چغندر قند در جوین را چهار هزار و ۵۳۰ هکتار ذکر و بیان کرد: این سطح امسال به پنج هزار و ۲۰۰ هکتار افزایش یافته است.

وی افزود: شهرستان جوین مستعد کشت چغندر قند، به عنوان یکی از مهمترین محصولات راهبردی، است زیرا توسعه سطح زیر کشت آن علاوه بر اشتغالزایی به خودکفایی در تولید شکر و جلوگیری از خروج ارز کمک می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی جوین ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به میانگین برداشت حدود ۵۰ تن چغندر از هر هکتار مزرعه، امسال ۲۶۰ هزار تن محصول چغندر در این شهرستان تولید شود.

مدیر کشاورزی کشت و صنعت جوین نیز گفت: ۱۵۰ هزار تن چغندر تحویلی به کارخانه قند این شهرستان از مزارع چهار شهرستان خوشاب، جغتای، جوین و شاهرود برداشت و بارگیری شده بود. 

مهدی طلوعی‌نسب افزود: عیار پایه چغندر قند ۱۶ است لذا هر چه این عیار کمتر باشد از قیمت محصول کاسته می‌شود.

وی میانگین عیار چغندر تحویلی تا امروز به کارخانه قند جوین را ۱۷ درصد اعلام و بیان کرد: برداشت این محصول که از اواخر مهر آغاز شده است تا پایان آذرماه جاری ادامه خواهد یافت.

مدیر کشاورزی کشت و صنعت جوین گفت: پارسال ۲۴۷ هزار تن چغندر توسط کشاورزان به کارخانه قند جوین تحویل شده بود.

وسعت زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.