کد خبر : 29615
دیدگاه‌ها برای ۱۷۰ هزار تن چغندر قند در جغتای خراسان رضوی تولید شد بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 28 آبان 1400 - 11:56
-

۱۷۰ هزار تن چغندر قند در جغتای خراسان رضوی تولید شد

رئیس جهاد کشاورزی جغتای گفت: همزمان با فصل برداشت چغندرقند ۱۷۰ هزار تن محصول از کشتزارهای این شهرستان در خراسان رضوی برداشت شد. محمدجواد ایزدیان اظهار داشت: امسال سه هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت چغندر رفته بود که به طور میانگین از هر هکتار ۵۵ تن محصول برداشت شد. وی

رئیس جهاد کشاورزی جغتای گفت: همزمان با فصل برداشت چغندرقند ۱۷۰ هزار تن محصول از کشتزارهای این شهرستان در خراسان رضوی برداشت شد.

محمدجواد ایزدیان اظهار داشت: امسال سه هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت چغندر رفته بود که به طور میانگین از هر هکتار ۵۵ تن محصول برداشت شد.

وی اظهار داشت: شهرستان جغتای مستعد کشت چغندرقند پاییزه است و این محصول یک الگوی مناسب برای رعایت تناوب کشت در کنار غلات محسوب می‌شود.

ایزدیان گفت: چغندر قند یکی از محصولات مهم و راهبردی است که دولت برای کاشت و تولید آن به شکل ویژه از کشاورزان حمایت می‌کند و خرید تضمینی محصول نمونه‌ای از این حمایت‌ها است.

رئیس جهاد کشاورزی جغتای تصریح کرد: کارخانه‌های کشت و صنعت قند جوین، شیروان و نیشابور چغندر تولیدی جغتای را از کشاورزان خریداری می کنند.

شهرستان جغتای از قطب‌های مهم تولیدات زراعی، باغی و دامی خراسان رضوی است که سالانه افزون بر ۵۴۸ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در این منطقه تولید می‌شود و از این طریق بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال درآمد عاید بهره برداران می شود.

جغتای با ۳۴ هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی یکی از مراکز اصلی تولید محصولات اساسی و راهبردی کشاورزی چون گندم، چغندرقند، ذرت، گردو، انگور، فلفل، زعفران و پسته در استان خراسان رضوی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.