کد خبر : 31889
دیدگاه‌ها برای ۱۸۵۰ تن انگور یاقوتی در خوشاب خراسان رضوی برداشت شد بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 تیر 1401 - 18:58
-

۱۸۵۰ تن انگور یاقوتی در خوشاب خراسان رضوی برداشت شد

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب: هزار و ۸۵۰ تن انگور یاقوتی امسال از تاکستان‌های این شهرستان خراسان رضوی برداشت و روانه بازار شد.

ابراهیم رودسرابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان انگور توسط تاکداران منطقه از سطح ۹۰۰ هکتار از تاکستان‌های بارور دیم منطقه برداشت شده است.

وی تصریح کرد: انگور یاقوتی در ردیف زودرس‌ترین گونه‌های انگور دیم این شهرستان است که برای مصرف به دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی و استان های مجاور حمل می شود.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب با اشاره به مزایای کشت انگور یاقوتی گفت: ارگانیک بودن، زودرسی، مقاومت به کم آبی و مقرون به صرفه بودن برخی از مزیت‌های این گونه باغی است.  

رودسرابی با بیان اینکه شهرستان خوشاب از لحاظ سطح زیر کشت انگور دیم، رتبه نخست خراسان رضوی را دارد، افزود: ۱۰ رقم انگور در باغ‌های خوشاب کشت می شود که سبزه عین، کشمشی، بشاور، یاقوتی، نیشابوری، دیوانه، سرقی، عسکری، لعل و رسمی از ارقام تولیدی انگور در باغ‌های این شهرستان هستند.

وی ادامه داد: بیشترین میزان انگور کشمشی خوشاب در روستای نوروزی تولید می‌شود که افزایش قابلیت نگهداری و صادرات محصول کشمش به ثبات قیمت این محصول در بازار کمک می‌کند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.