کد خبر : 24780
دیدگاه‌ها برای ۲۰۰ زن باردار پرخطر سبزواری خدمات ویژه گرفتند بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 دی 1398 - 15:40
-

۲۰۰ زن باردار پرخطر سبزواری خدمات ویژه گرفتند

ایرنا رئیس مرکز آموزشی درمانی واسعی سبزوار گفت: ۲۰۰ زن باردار پرخطر از شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن طی سه ماه گذشته از خدمات مراقبتی و درمانی تخصصی این بیمارستان بهره‌مند شده‌اند. دکتر طاها حسینی افزود: بخش زنان و مامایی مادران باردار پرخطر مهرماه امسال در سبزوار به بهره‌برداری رسید و در این بخش

ایرنا

رئیس مرکز آموزشی درمانی واسعی سبزوار گفت: ۲۰۰ زن باردار پرخطر از شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن طی سه ماه گذشته از خدمات مراقبتی و درمانی تخصصی این بیمارستان بهره‌مند شده‌اند.

دکتر طاها حسینی افزود: بخش زنان و مامایی مادران باردار پرخطر مهرماه امسال در سبزوار به بهره‌برداری رسید و در این بخش مادرانی که عوارض بیماری آن‌ها بر روی بارداری مؤثر است بستری می‌شوند.

وی ادامه داد: در این بخش مادر و نوزاد تحت مراقبت‌های ویژه برای تکمیل درمان تحت نظر قرار می‌گیرند.

دکتر حسینی گفت: همچنین روز گذشته پس از انجام مراقبت‌های ویژه قبل از زایمان نخستین عمل جراحی سزارین بر روی یک مادر باردار پرخطر با حضور کادر جراحی زنان در این مرکز با موفقیت انجام شد.

وی با بیان اینکه مادران باردار قبل، حین و پس از زایمان نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند، افزود: آن دسته از بانوان باردار پرخطر تلقی می‌شوند که زایمان‌های آن‌ها باید با نهایت احتیاط همه‌جانبه و با حضور گروه‌های متخصصان زنان انجام شود.

وی ادامه داد: هر مادر باردار پرخطر است اما مادرانی که دارای بیش فشاری خون، قند خون یا بیماری قلبی هستند بیشتر در معرض خطر قرار دارند که برای مراقبت از آنان به تخصص‌های ویژه نیاز است.

بخش زنان و مامایی مرکز آموزشی درمانی واسعی سبزوار دارای ۱۲ تخت شامل یک تخت وی.ای.پی، یک تخت ایزوله و تخت‌های عادی است.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۶ بیمارستان تخصصی، ۸۵۰ تخت مصوب، ۲۸ مرکز بهداشتی درمانی و ۵۵ داروخانه دولتی و خصوصی با ۸۰ داروساز به ۶۰۰ هزار نفر جمعیت شهرستان‌های  سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.