کد خبر : 25104
دیدگاه‌ها برای ۲۰ میلیارد ریال برای مناسب‌سازی مسکن و خودروی معلولان خراسان رضوی هزینه شد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 بهمن 1398 - 15:25
-

۲۰ میلیارد ریال برای مناسب‌سازی مسکن و خودروی معلولان خراسان رضوی هزینه شد

ایرنا  معاون توان‌بخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: امسال از محل اعتبارات این نهاد ۲۰ میلیارد ریال برای مناسب‌سازی مسکن و خودروهای معلولان این استان هزینه شده است. مسعود فیروزی در حاشیه بهره‌برداری از دو مرکز حرفه‌آموزی معلولان ذهنی سبزوار افزود: در کنار اقدامات اداره بهزیستی برای مناسب‌سازی منزل و معابر، سایر دستگاه‌ها نیز با مناسب‌سازی مجموعه‌های خود نقش

ایرنا

 معاون توان‌بخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: امسال از محل اعتبارات این نهاد ۲۰ میلیارد ریال برای مناسب‌سازی مسکن و خودروهای معلولان این استان هزینه شده است.

مسعود فیروزی در حاشیه بهره‌برداری از دو مرکز حرفه‌آموزی معلولان ذهنی سبزوار افزود: در کنار اقدامات اداره بهزیستی برای مناسب‌سازی منزل و معابر، سایر دستگاه‌ها نیز با مناسب‌سازی مجموعه‌های خود نقش مؤثری در ارائه خدمات مطلوب به افراد دارای معلولیت دارند.

وی اضافه کرد: یکی از موارد  پیشگیری و کاهش معلولیت‌ها غربالگری است که در همین راستا سه غربالگری مهم شنوایی، بینایی‌سنجی و اوتیسم در کنار سایر غربالگری‌ها در سطح استان خراسان رضوی انجام می‌شود.

معاون توان‌بخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: هم‌اینک ۱۲۶ هزار معلول در خراسان رضوی از خدمات مختلف به ریستی بهره‌مند هستند همچنین به ۱۲ هزار معلول در ۱۹۰ مرکز شبانه‌روزی و روزانه خدمات ارائه می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار هم گفت: خدمت‌رسانی به گروه‌های مختلف دارای معلولیت و توسعه برنامه‌های توان‌بخشی و توانمندسازی متناسب با نیازهای روز جامعه از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان بهزیستی برای تحقق سلامت و رفاه اجتماعی است.

مرضیه کسرایی فر افزود: پنج مرکز توان‌بخشی شبانه‌روزی سالمندان، مرکز نگهداری معلولان ذهنی دختران بالای ۱۴ سال، مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان، ۱۰ مرکز توان‌بخشی روزانه و چهار سازمان مردم‌نهاد معلولان زیر نظارت سازمان بهزیستی به جامعه معلولان در سبزوار خدمات ارائه می‌دهند.

هم‌اکنون ۱۲۶ هزار پرونده معلولیت در بهزیستی استان خراسان رضوی فعال است و هفت هزار نفر از ۱۲ هزار مددجوی زیر پوشش اداره بهزیستی را شهروندان معلول تشکیل می‌دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.